زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها هزار نيروى جديد براى تامين امنيت انتخابات توظيف گرديده است

ده ها هزار نيروى جديد براى تامين امنيت انتخابات توظيف گرديده است

author avatar
1 Apr 2014 - 13:43
ده ها هزار نيروى جديد براى تامين امنيت انتخابات توظيف گرديده است
author avatar
1 Apr 2014 - 13:43

کابل (پژواک،١٢حمل٩٢): قوماندان قوت های زمینی اردوی ملی میگوید که بیش از ٩٥ هزار نيروى امنيتى جديد، بخاطر تامین امنیت انتخابات درکشور، توظیف شده و مردم میتوانند بدون تشویش در انتخابات اشتراک نمایند.

دگرجنرال مرادعلی مراد قوماندان قوت های زمینی اردوی ملی، در نشست خبری امروز در کابل، گفت که بيش از ٦٠ هزار اين نيروها را، اردوى ملی و بقيه را پوليس ملى تشکيل ميدهد.

شمار مجموعى اردو و پوليس ملى، به بيش از٣٥٠ هزار تن ميرسد که نيروهاى جديد در کنار آنها در تامين امنيت انتخابات کار ميکنند.

قوماندان قوت های زمینی اردوی ملی ميگويد که نیروهای امنیتی، با مفکورۀ واحد و هماهنگی مشترک در سراسر کشور، آماده تامین امنیت انتخابات بوده و در برابر حملات مخالفان مسلح، آمادگی کامل دارند.

مراد افزود: “ما نه تنها در روز انتخابات، بلکه تا معلوم شدن نتایج انتخابات، از همه امکانات دست داشته خویش استفاده میکنیم و از هیچنوع فداکاری دریغ نخواهیم کرد.”

وى علاوه کرد که مردم میتوانند بدون کدام تشویش، در انتخابات شرکت کرده و به نامزد مورد نظر شان رای بدهند.

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی نيز درين نشست خبرى گفت که وزیر دفاع، اخيراً با نیروهای اردوی ملی و مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات در ولایات پکتیا، پکتیکا، خوست، لوگر و میدان وردک ديدن کرده و با ارزيابى مثبت اوضاع، به مردم وعده سپرده که بدون نگرانى به پای صندوق های رای بروند.

وى افزود: “نیروهای اردو، پولیس و امنیت ملی با هم هماهنگی خوبی داشته و با وجودى که مخالفان مسلح ميکوشند که با انتحار و برهم زدن اوضاع، مانع مردم در انتخابات شوند،؛ اما اين تلاشها بر روحیه مردم تاثیر منفی نگذاشته، علاقمندی مردم روز به روز به انتخاببات بیشتر میشود.”

 عظيمى خاطرنشان کرد که مخالفان مسلح، در هر جایی که بخواهند مشکل ایجاد کنند، نیروهای امنیتی افغان آماده اند و جلو آنرا خواهند گرفت.

 اين درحالى است که کميسيون تامين امنيت انتخابات، در گزارش نهايى خود اعلام کرده که ٩٠ درصد مراکز انتخاباتى در سراسر کشور، در روز انتخابات باز بوده و مردم ميتوانند به پاى صندوق هاى راى بروند.

به گفتۀ اين کميسيون، در مجموع ٧١٧١ مرکز در سراسر کشور تعيين گرديده بود که ٦٤٢٣ مرکز آن در روز انتخابات باز بوده؛ اما ٧٤٨ مرکز ديگر آن بسته خواهد بود.

علل بسته بودن اين مراکز؛ ناامنى، صعب العبور بودن راه ها و نفوس کم مردم در محلات عنوان شده است.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر