زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امنيت پنج سايت انتخاباتى در تخار تامين شد

author avatar
3 Apr 2014 - 15:30
author avatar
3 Apr 2014 - 15:30

تالقان کندز (پژواک، ١٤ حمل ٩٣): امنيت پنج سايت انتخاباتى در ولسوالى اشکمش ولايت تخار تامين شد و يک قوماندان مخالفان مسلح و چهار تن ديگر در تخار و کندز به قتل رسيد.

خليل اسير مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ تخار ميگويد که تهديدات امنيتى اين پنج سايت بر اثر عمليات پوليس و اردوى ملى که امروز در ساحات مرزک و قرصک چشمۀ اشکمش به راه افتاد، رفع گرديده است.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در جريان عمليات يک قوماندان طالبان بنام قارى مومن با يکتن ديگر از پا در آمده و يکتن ديگر بازداشت شده است.

اسير ميگويد که اين دو قريه در سرحد با ولسوالى بُرکۀ ولايت بغلان واقع بوده که مخالفان مسلح از آنجا وارد اشکمش ميشدند، اما حالا در سرحد دو ولايت پوسته هاى امنيتى افراز شده است.

 جمروز خان يکى از باشندگان محل گفت که قبلاً برخى مردم از رفتن به مراکز رايدهى هراس داشتند، اما با عمليات نيروهاى امنيتى، ساحه تصفيه شده و مردم به خاطر آرام در انتخابات شرکت خواهند کرد.

در سطح تخار ٢١٥ مرکز انتخاباتى وجود دارد و مسوولان امنيتى ميگويند که صرف دوسايت در ولسوالى خواجه غار تحت تهديد امنيتى بوده که امنيت آن هم  تا روز انتخابات تامين ميگردد.

مسوولان اردوى ملى از کشته شدن سه مخالف مسلح در ولايت کندز نيزخبر ميدهند.

جگړن غلام حضرت کريمى مسوول مطبوعات لواى دوم قول اردوى ٢٠٩ شاهين در زون شمالشرق به پژواک گفت که مخالفان مسلح بر يک پوستۀ پوليس محلى در قريۀ حاجى امان ولسوالى چهاردره حمله کردند که اردوى ملى به کمک آنها رفته و در جريان درگيرى سه مخالف مسلح به قتل رسيد.

وى افزود که دراين عمليات دو تن ديگر مجروح شده و عمليات براى تامين امنيت برخى از سايت هاى انتخاباتى درين ولسوالى جريان دارد.

کريمى علاوه نمود که برخى ساحات ديگرى که تحت تهديد امنيتى قرار دارد، تا روز انتخابات با ساحات امن مبدل خواهد شد.

 در کندز ٢١٨ مرکز انتخاباتى وجود دارد و مسوولان امنيتى قبلاً گفته بودند که ٢٢ مرکز تحت تهديد امنيتى قرار دارد ، اما امنيت آن تا انتخابات تامين ميشود.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر