زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خانواده ها: عاملین قتل های زنجیره یی بازداشت شوند

خانواده ها: عاملین قتل های زنجیره یی بازداشت شوند

author avatar
12 Apr 2014 - 16:33
خانواده ها: عاملین قتل های زنجیره یی بازداشت شوند
author avatar
12 Apr 2014 - 16:33

هرات (پژواک، ٢٣ حمل ٩٣): صدها باشندۀ شهرهرات که اعضاى فاميل شانرا در قتل های زنجیره یی از دست داده اند، در یک تجمع اعتراضی در مقابل کمیسیون حقوق بشر هرات، خواهان محاکمۀ عاملين اين قتلها شدند.

معترضين ميگويند که در جریان دو سال گذشته؛ شماری از وابستگان شان از سوی افراد مسلح غیرمسوول ترور شدند؛ اما تاکنون عاملین این  ترورها محاکمه نگرديده اند.

آنها مدعى اند که گروه های مسلح ، در بدل  پول،  مردم بی گناه را به قتل میرسانند؛ اما حکومت دربازداشت و ريشه کن ساختن آنها عاجز ميباشد.

تظاهرکنندگان، با بيان اينکه در چند سال اخیر ده ها تن از اقارب شان توسط این گروه ها ترور شدند، گفتند که ارگانهای امنیتی، تاکنون هیچ یک از قاتلین رامجازات نکرده است.

این خانواده ها هشدار میدهند که اگر قاتلین اقارب شان، دستگیر و مجازات نشود؛ دست به اعتراضات گسترده خواهند زد.

 افزون برآن، تظاهرکننده ها از حکومت خواهان تامین عدالت در کشور شدند.

 اعتراض کنندگان که در مقابل کمیسیون حقوق بشر تجمع کرده بودند، تاکیدداشتند که این کمیسیون، نباید مانع مجازات افراد مجرم شود.

محمد رضا خوشک وطندوست نمایندۀ مردم هرات در ولسى جرگه، در این تجمع اعتراضی گفت که  تبعیض میان اتباع افغانستان ممنوع است و کمیسیون حقوق بشر، وظیفه دارد که در صورت تلف شدن حق مردم؛ صداى خود را بلند کند.

با این حال عبدالقادر رحیمی رییس کمیسیون ساحوی حقوق بشر در هرات، طى صحبتى خاطرنشان کرد که توجه به حقوق شهروندان و نظارت از چگونگی تطبیق قانون، از وظایف این کمیسیون است و هیچ فردى از مجرمین دفاع نخواهد کرد.

وی با ذکراينکه کمیسیون به هیچ صورت از مجرمین دفاع نمیکند، افزود: “کسانیکه مرتکب جرم میشوند، مطابق قانون باید مجازات شوند و افراد بيگناه نباید مجازات شوند.”

ازسوى ديگر عبدالرؤف احمدی سخنگوی پولیس هرات، به پژواک گفت که پولیس، تمام قضایای قتل را به صورت جدی پیگیری میکند و در جریان سال 1392 بیش از 20 تن به اتهام  قتل، از سوی پولیس بازداشت و به ارگانهای عدلی و قضايی سپرده شده اند.

احمدی تاکید کرد که پولیس، همواره  در خدمت مردم بوده و به هر شکایتی که از سوی شهروندان به این اداره رسيده، به صورت جدی از سوی پولیس پیگیری شده است.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر