زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هزاران خانواده در انجیل از آب آشامیدنی صحی بهره مند شد

هزاران خانواده در انجیل از آب آشامیدنی صحی بهره مند شد

author avatar
15 Apr 2014 - 17:15
هزاران خانواده در انجیل از آب آشامیدنی صحی بهره مند شد
author avatar
15 Apr 2014 - 17:15

هرات(پژواک،٢٦حمل ٩٣): با بهره برداری از یک پروژۀ بزرگ آبرسانی در ولسوالی انجیل هرات، هفت هزار تن از مردم این ولسوالی به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کردند.

حمیدالله یلانی رئیس اداره آب رسانی هرات، به آژانس خبری پژواک گفت که این پروژه، چهار سال قبل با هزینۀ ٢٢ میلیون افغانی کمک مالی بانک توسعه آسیایی، آغاز و توسط این اداره آبرسانی اجرا شده است.

وى گفت که کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) نیز با حفر یک چاه عمیق، در این زمینه همکاری کرده است.

 رئیس اداره آب رسانی هرات افزود که زمین مورد نیاز برای ساخت تاسیسات این شبکه آبرسانی که حدود ٣٣٠ متر مربع مساحت دارد، از طرف مردم اهدا شده است.

یلانی افزود که با بهره برداری از این پروژه، هفت هزار خانواده در قریه جات بهارستان، کرباسی و  مرکز ولسوالی انجیل، از آب آشامیدنی صحی مستفید شده اند.

به گفته وی، در حال حاضر افزون بر شهر هرات، مراکز ولسوالی هاى پشتون زرغون، شیندند، اوبه، غوریان، زنده جان و انجیل، به آب صحی آشامیدنی دسترسی دارند.

رییس ادارۀ آب رسانی هرات تاکید کرد که این اداره تلاش می کند تا با جلب منابع مالی، شبکه آب رسانی شهری را در تمام مناطق به ویژه مراکز ولسوالی ها توسعه دهد.

وی از کمبود انرژی برق به عنوان مشکلی اصلی این اداره برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم نام برد و گفت در حال حاضر، آب آشامیدنی در ولسوالی های شیندند، پشتون زرغون و اوبه، با برق جنراتور تامین می شود که هزینۀ زیادی دارد.

در سال های اخیر، به ویژه در فصل های زمستان و تابستان برق هرات که از دو کشور ترکمنستان و ایران وارد می شود، با کاهش ولتاژ و حتی کمبود مواجه بوده و سبب شده است که برق به صورت نوبتی توزیع شود.

این مشکلات بر روند فعالیت شبکه آب رسانی شهری این ولایت نیز تاثیر داشته و تا کنون در چند مرحله، مردم در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی، دست به اعتراض زده اند.

انجنیر داد محمد بهیر رئیس عمومی شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان که در مراسم راه اندازی این شبکه آبرسانی حضور داشت، گفت که نبود آب های صحی، عامل مهم بروز شیوع بیماری ها در کشور بوده است.

به گفته وی، ٧٠ درصد کسانی که برای تداوی به شفاخانه های کشور مراجعه می کنند، به دلیل استفاده از آب و محیط آلوده، به امراض مختلف دچار شده اند.

 بر پایه معلومات بهیر، بروز امراض ناشی از آب و محیط زیست آلوده، سبب شده است که مردم هر سال تا ١٢ میلیون دالر را جهت تداوی در کشورهای خارجی هزینه کنند.

 

 

Visits: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر