زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد

author avatar
22 Apr 2014 - 22:37
اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد
author avatar
22 Apr 2014 - 22:37

کابل (پژواک، ٢ثور٩٣): کميسيون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که نتايج ابتدايى انتخابات رياست جمهورى را با دو روز تاخیر اعلام می کند.

بر اساس جدول زمانی انتخابات قرار بود، به روز پنج شنبه (چهارم ثور) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات با نشر اعلامیۀ گفته است که در نظر دارد به عوض آن کمیسیون در نظر دارد بخش سوم نتایج قسمی را اعلام کند.

این که تاخیر در نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری باعث تاخیر در نتایج نهایی که قرار است به تاريخ ٢٤ اعلام مى شود خواهد شد یاخیر، کمیسیون در مورد ان چیزی نگفته است.

کمیسیون انتخابات تا اکنون دو بار نتایج قسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است که در مجموع حدود پنجاه در صد تمام آرا را در بر می گیرد.

داکتر عبدالله عبدالله با داشتن ٤٤،٤ در صد در صدر قرار دارد و اشرف غنى احمدزى با کسب ٣٣،٢ در صد شخص دوم است. کمیسیون انتخابات در اعلامیه خود دلیل تعویق نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کردن همه موارد بی نظمی ھای گزارش شده عنوان کرده است.

در اعلامیه آمده است: “اگرچه اين بررسی ھا پروسه را اندکی به تاخير مواجه ساخته است و لی بررسی موارد متذکره به صحت و سلامت نتايج نھايی انتخابات حياتی و مھم ميباشد.”

اعلامیه به نقل از ضیاء الحق امرخیل ریيس دارالانشای کميسيون مستقل انتخابات، می گوید که این کميسيون برای حفاظت از آراء رای دھندگان متعھد است و نتايج را با کمال صداقت اعلان می کند.

در اعلامیه گفته شده است که کميسيون مستقل انتخابات تنھا مرجع قانونی است که براساس قانون اساسی صلاحيت اعلان نتايج انتخابات را دارا ميباشد و موظف است که تمام فعاليت ھای خود را با بی طرفی و در مطابقت با قانون انتخابات و ساير قوانين نافذه کشور انجام دھد.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر