زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کميسيون انتخابات برای دور دوم انتخابات آمادگی می گیرد

کميسيون انتخابات برای دور دوم انتخابات آمادگی می گیرد

author avatar
29 Apr 2014 - 20:37
کميسيون انتخابات برای دور دوم انتخابات آمادگی می گیرد
author avatar
29 Apr 2014 - 20:37

کابل(پژواک، ٩ ثور٩٣): مسؤلان کميسیون مستقل انتخابات افغانستان مى گويند که اگر رفتن انتخابات به دور قطعی شود، آماده است آن را مطابق با جدول زمانى انتخابات برگزار کند.

ضياء الحق امرخيل، رييس دارالانشاى اين کميسيون به آژانس خبری پژواک گفت که این کمسیون برای برگزاری احتمالی دور دوم انتخابات آمادگی می گیرد.

این موضوع در حالی مطرح می شود که بر اساس نتايج ابتدايى انتخابات هيچ یک از هشت نامزد شرکت کننده در  انتخابات ریاست جمهوری نتواسته است که٥٠+١ در صد آرا را بدست آورد.

نتايج ابتدايى ٦ ثور اعلام شد که بر اساس آن عبدالله عبدالله به بدست آوردن ۴۴.۹ درصد و اشرف غنى احمدزى با به دست آوردن ٣١،٥  درصد به ترتیب بیشترین رای را بدست آوردند.

امرخیل گفت که کمیسیون  مستقل انتخابات افزون بر شمارش آرا، در زمینه اتخاذ تدابير لوجستيکى و تخنيکى انتخابات دور دوم نيز کار مى کند.

وی افزود:(( مردم بايد مطمئن باشند، اگر انتخابات به دور دوم برود کميسيون مستقل انتخابات آمادگى کامل گرفته است تا  انتخابات دور دوم به وقت معين  و به شکل خوب برگزار نمايد و همچنان اگر کاستى هاى  تخنيکى و لوجستيکى در بعضى بخش ها وجود داشته باشد براى رفع آن اقدام کند.”

قابل یاد آوری است که دفتر کميسيون مستقل انتخابات قبل از  برگزاری انتخابات در ماه حمل، مورد حملۀ طالبان قرار گرفت که طى آن برخی از مواد انتخاباتى از جمله  مواد در نظر گرفته شده برای دومین دوراحتمالى انتخابات ریاست جمهوری نیز آسیب دید.

اما امرخيل خاطر نشان کرد که اين ضرر جدی نبوده است تا مانع برگزاری دور دوم انتخابات در وقت معین گردد.

رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات گفت:(( کميسيون انتخابات به طور عموم آمادگی دارد و کار خود را در بخش لوجستيکى، تخنيکى و مالى آغاز کرده است و مواد مورد نیاز نیز وجود دارد فقط موضوع اوراق مطرح است که در صورت روشن شدن موضوع  دور دوم انتخابات  چاپ خواهد شد.))

امرخيل در مورد مصارف دور دوم انتخابات معلومات ارایه نکرد اما گفت که  مواد انتخابات گذشته در دور دوم انتخابات نيز به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود:(( کارمندان و دفاتر تغيير نمى کنند و سايل و امور ارتباطی نيز همچنان  به شکل سابق مى مانند.  نياز به وسايل جديد خيلى کم است و خوشبختانه که ما براى آن بودجه و پول داریم.))

این مقام کمیسیون انتخابات در مورد نگرانى و اتهمامات بعضى از نامزدان انتخابات رياست جمهورى در مورد کميسيون انتخابات و کارمندان آن که گويا  در تخلف دست داشتند، گفت که اگر این چنین اتهاماتی بر کارمندان کمیسیون ثابت شوند، افراد متهم برکنار و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

وی در مورد اینکه زمان برای مبارزات انتخاباتی نامزدان دور دوم چه زمان مشخص خواهد شد گفت که مسئولان کمیسیون در این مورد بعدا فیصله خواهند کرد.

کمیسیون انتخابات در حالى از آمادگى هاى خود براى دور دوم انتخابات خبر می دهد که در حال حاضر مصروف شمارش آراى شوراى هاى ولايتى می باشد.

با وصف این، امرخيل گفت که  این کمیسیون در عين زمان، قابليت انجام هر دو کار را دارد.

قرار است که نتايج انتخابات رياست جمهورى، ٢٤ ثور سال جاری اعلام شود.

نتايج ابتدایی انتخابات رياست جمهورى به کميسيون شکايات انتخاباتى فرستاده شده  است و این کمیسیون نیز  بررسی خود را در مورد شکایات انتخاباتی آغاز کرده است.

در صورتی که در نتایج ابتدایی  انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی تغییری وارد نشود، انتخابات به دور دوم خواهد رفت.

 

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر