زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون شکایات تصامیم نهایی خود را به کمیسیون انتخابات سپرد

author avatar
14 May 2014 - 16:50
author avatar
14 May 2014 - 16:50

کابل (پژواک، ٢٤ثور٩٣): مقام های کمیسیون شکایت های انتخاباتی می گویند که فیصله های نهایی خود در مورد شکایت ها را، بعد از ظهر امروز به صورت رسمی تسلیم کمیسیون انتخابات کرده اند.

محمد نادر محسنی منشی و سخنگوی این کمیسیون می گوید که در نتيجۀ فيصله هاى آن ها، در ٦٢ مورد آرا باطل و در برخى موارد هم اقدام به اصلاح تصاميم کميسيون مستقل انتخابات شده؛ اما وى از دادن جزئيات بيشتر خوددارى کرد.

قرار بود امروز نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود؛ اما به نسبت اینکه کمیسیون شکایت های انتخاباتی، نتوانست در وقت معین فیصله های خود را به کمیسیون انتخابات بفرستد؛ براى مدت نامعلوم به تاخير افتاد.

هر چند کميسيون شکايات، شام روز گذشته از پايان بررسى هاى خود خبر داد و گفت که در چند ساعت آينده، تصميم هاى خود را به کميسيون انتخابات مى فرستند؛ اما با آن هم تا بعد از ظهر امروز به تاخير افتاد.

محسنى در گفتگو با آژانس خبری پژواک، دقت بيشتر در فيصله ها را علت تاخير در ارسال نتايج بررسى ها به کميسيون عنوان کرد.

طبق جدول زمانى انتخابات، نتايج بررسى هاى کميسيون شکايات انتخاباتى، بايد به تاريخ ١٨ ثور به کميسيون مستقل انتخابات سپرده مى شد؛ اما کميسيون شکايات گفت که به دليل زياد بودن شکايات، دقت بيشتر و رسيدگى عادلانه به شکايات، زمان بيشترى را گرفت.

کميسيون شکايت هاى انتخاباتى، درحالى از تسليم دهى تصميم هاى نهايى خود خبر مى دهد، که داکتر عبدالله عبدالله يکى از نامزدان پيشتاز انتخابات، حدود سه ساعت قبل، از اين کميسيون خواست که به اعتراض هاى وى رسيدگى کند.

عبدالله در يک کنفرانس خبرى در کابل ادعا نمود که آراى ١٤٣٣ صندوق، که بر آن مهر، امضاى رييس محل راى دهى و ناظران وجود نداشت، به نفع يک نامزد ‘مشخص ‘وارد روند شمارش شده است.

عبدالله گفت که اوراق نتایج این آرا، به روی وبسایت کمیسیون انتخابات وجود دارد و کمیسیون شکایت ها باید با تعیین یک هیئت آن را بررسی کند.

اما محسنى گفت که عبدالله، در مورد نتايج ١٤٣٣ محل در نزد آن ها شکايت درج نکرده و وى مى تواند از کميسيون انتخابات، در اين مورد جوياى معلومات شود.

سخنگوى کميسيون شکايت هاى انتخاباتى افزود که به جز کميسيون انتخابات، هيچ نهاد يا شخصى نمى تواند بر فيصله هاى آنان اعتراض کند.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر