زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اشرف غنی: نهادهاى عدلى و قضايى حق اقدامات غیر قانونی ندارند

اشرف غنی: نهادهاى عدلى و قضايى حق اقدامات غیر قانونی ندارند

author avatar
3 Nov 2014 - 19:30
اشرف غنی: نهادهاى عدلى و قضايى حق اقدامات غیر قانونی ندارند
author avatar
3 Nov 2014 - 19:30

کابل (پژواک، ۱۲ عقرب ۹۳): محمد اشرف غنی ريیس جمهور افغانستان در یک دیدار از قبل اعلام ناشده بخاطر بررسی وضعیت توقیف شده گان به نظارت خانه ولایت کابل رفت.

در یک اعلامیه که از طرف دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری امروز ۱۲ عقرب به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده آمده است، که رئیس جمهور کشور ضمن بازدید از نظارت خانه و استماع مشکلات توقیف شده گان در حالیکه معین ارشد امنیتی، قوماندان امنیه ولایت کابل و مسئولین نظارت خانه مذکور نیز حضور داشتند گفت: “امروز بخاطر روز عاشورا که روز یاد بود از افراد مظلوم و بی گناه می باشد، به دیدار شما آمدم.”

رئیس جمهور ضمن تاکید بر تامین عدالت خطاب به زندانیان گفت که اگر بی گناه هستید و محکمه برای تان برائت میدهد، حق اعاده حیثیت دارید و دولت مسئول است که از شما معذرت بخواهد.

رئیس جمهورغنی خطاب به مسئولین گفت که وظیفه پولیس کشف جرم است و اسناد آن باید بر اساس قانون ترتیب گردد و تاکید کرد که اگر بعد از این ادعای تان غلط ثابت شود، برای تان جزا داده خواهد شد.

محمد اشرف غنی افزود: “من این وضعیت را تحمل نمی توانم که هموطنان ما بخاطر اشتباهات پولیس، څارنوالان و قضات در زندان بسر برند.”

رئیس جمهور برتطبیق اصلاحات در لوی څارنوالی تاکید کرد  و خاطر نشان نمود که در انتخاب قضات نیز دقت  خواهد کرد تا بدینگونه عدالت به طور واقعی در کشور تامین گردد.

موصوف افزود، که څارنوالی، محکمه و پولیس حق اقدامات غیر قانونی را ندارند.

اشرف غنی با تاکید بر اینکه حفاظت از اخلاق و عزت جامعه وظیفه اخلاقی و معنوی دولت است، خطاب به مسئولین گفت که ادعا های چون زنا باید ثابت گردیده و حیثیت زنان افغان نباید پایمال گردد.

رئیس جمهور همچنان در جریان این بازدید از اطاق کنترول وضعیت امنیتی شهر کابل در حالیکه توسط مسئولین مربوط در مورد معلومات ارائه می شد، دیدن کرد.

 

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر