زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بانکى مون: نامزدان باید بر تعهدات شان استوار باشند

بانکى مون: نامزدان باید بر تعهدات شان استوار باشند

author avatar
10 Sep 2014 - 12:24
بانکى مون: نامزدان باید بر تعهدات شان استوار باشند
author avatar
10 Sep 2014 - 12:24

کابل (پژواک، ١٩ سنبله ٩٣): سرمنشى ملل متحد، به هردو نامزد رياست جمهورى افغانستان گفته است که به جنجال هاى انتخاباتى، نقطۀ پايان گذاشته و روى تشکيل يک حکومت ملى با هم توافق نمايند.

در خبرنامه اى که به تاريخ (١٩سنبله) از سوى دفتر ملل متحد (يوناما) در کابل، به آژانس خبرى پژواک ارسال گرديده، آمده است که سرمنشى، از هردو نامزد خواسته است که با موافقۀ ٢١ سرطان(١٢ جولاى) به توافق برسند.

سرمنشى ملل متحد تاکيد کرده که اين، يک مرحلۀ اساسى براى افغانستان بوده و لازم است که در اين دور چالش ها، از همکارى واقعى کار گرفته شود.

وى افزوده است: “هردو جانب، به شکل واقعى مسووليت دارند که افغانستان را به سوى رفاه و يک آيندۀ مسالمت آميز رهبرى کنند. با درنظرداشت چالش هاى موجود، اين وظيفه فقط مشترکانه صورت گرفته ميتواند.”

بانکى مون يادآورى کرده که هردو نامزد رياست جمهورى، به تاريخ(٢١ سرطان) با وساطت جان کرى وزير امور خارجۀ امريکا موافقه نموده و به تعقيب آن، به تاريخ(١٧ اسد) با پخش يک اعلاميۀ مشترک براى ايجاد حکومت وحدت ملى و پذيرفتن نتايج انتخابات، به توافق رسيدند.

به گفتۀ وى؛ حال که پروسۀ تفتيش آرا به پايان رسيده، اعلام نتايج نهايى نيز در روزهاى نزديک صورت خواهد گرفت.

 سرمنشى ملل متحد اميدوارى نمود که نامزدان، بر تعهدات خود ايستادگى نمايند؛ تا از اين طريق براى اولين بار قدرت سياسى در افغانستان، به شکل مسالمت آميز انتقال يابد.

Views: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر