زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“بیجاشده های غزنی و پکتیکا افراد مربوط به داعش اند”

“بیجاشده های غزنی و پکتیکا افراد مربوط به داعش اند”

author avatar
12 Jan 2015 - 17:40
“بیجاشده های غزنی و پکتیکا افراد مربوط به داعش اند”
author avatar
12 Jan 2015 - 17:40

غزنی (پژواک، ٢٢جدى٩٣): مقامات در ولایات غزنی و پکتیکا می گویند که ١٠٥٠خانواده بیجاشده به شمول پاکستان از سایر کشورها در ولایات یادشده، خود را مربوط گروه داعش می خوانند. 

والی پکتیکا و سرپرست ولایت غزنی، امروز در یک کنفرانس مشترک خبری گفتند که این خانواده ها شامل زنان و اطفال می باشند، بیرق های سیاه داشته و در مناطق ترس ایجاد می کنند.

موسی خان اکبرزاده سرپرست ولایت غزنی گفت که در ولسوالی ناوه، ٢٠٠تن و برخی دیگر که  خارجی می باشند، در ولسوالی گیلان آن ولایت مستقر شده اند. 

نامبرده افزود که این افراد بر ضد عساکر افغان اند، به نفع گروه داعش شعار میدهند، بیرق های سیاه دارند و در منطقه ترس ایجاد می کنند.

اکبرزاده گفت: “شماری، از مدارس پاکستان آمده اند و طالبان سابقه می باشند؛ فکر می کنم که این یک دسیسۀ بزرگ است.”

سرپرست ولایت غزنی افزود: “ما معلومات می کنیم که این افراد را دقیق بسازیم و در مورد آنان به اداره مرکزی خبر میدهیم. “

وی گفت: “شنیده ام که شماری دیگر این افراد هم آمده اند؛ معلومات ما نشان میدهد که 90 فیصد برای توطئه می آیند. این افراد طالبان سابقه استند، با نیروهای امنیتی می جنگند.”

عبدالکريم متين والی پکتيکا نیز گفت که در این ولایت، حدود 850 خانوادۀ خارجی به طور غیرقانونی به نام مهاجر آمده اند که اصلاً مهاجر نیستند. 

وی افزود که این خانواده ها شامل عرب، پاکستانی و چچینی می باشند؛ در برخی مناطق مردم را از خانه های شان به زور بیرون کشیده اند و در خانه های آنان مستقر شده اند.

به گفته والی: “این افراد در منطقه ترس ایجاد می کنند.”

وی گفت این خانواده ها در ولایات غزنی، زابل و پکتیکا در بین مناطق نوبهار، آب بند، ناوه و شمیلزی مستقر هستند؛ جايی که امنیت خوب نیست و در مرز با پاکستان قرار دارد.

همچنين یک بزرگ قومی در ولسوالی ناوه که از گرفتن نامش خودداری کرد، به پژواک گفت که از یک هفته به این سو، در آن ولسوالی به نام داعش افراد مسلح آمده اند.

منبع افزود: “گپ زدن این افراد را کسی نمی داند، به زبان عربی و سایر زبان ها صحبت می کنند؛ چهره های شان نقاب دارد، نام های الله و محمد (ص) در آن نوشته است و بیرق های سیاه با خود دارند.”

از سوی دیگر، مل پاسوال زرور زاهد قوماندان امنیه غزنی، به پژواک گفت که دشمن در منطقه پلان بزرگ دارد؛ اما در این مورد چیز دیگر نگفت.

وی نگفت که این افراد، گروه داعش استند یا نه.

 حکومت افغانستان، فعالیت گروه داعش را در کشور رد می کند؛ اما در برخی مناطق، آوازه های پیدایش این گروه به نشر رسیده است.

Views: 3

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر