زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تجاوز بر دختر ١٢ ساله در کاپیسا؛ انسانیت ‘مرده’، کجاست قانون؟

تجاوز بر دختر ١٢ ساله در کاپیسا؛ انسانیت ‘مرده’، کجاست قانون؟

author avatar
31 Dec 2014 - 15:26
تجاوز بر دختر ١٢ ساله در کاپیسا؛ انسانیت ‘مرده’، کجاست قانون؟
author avatar
31 Dec 2014 - 15:26

واکنش شبکه هاى اجتماعى:

کابل (پژواک، ١٠ جدی ٩٣): برخی از کاربران فيسبوک در واکنش به قضیه تجاوز جنسی ماموران پولیس بر یک دختر ١٢ ساله در ولسوالی نجراب کاپیسا می گویند که در همچو حالت ها، باید “زمامداران فاسد خود را به جای همین فامیل قرار بدهند” و در اعدام جنایتکاران تاخیر نکنند.

طبق معلومات خویشاوندان قربانی و باشندگان محل؛ شش تن از افراد پولیس محلی، به تاریخ ٢٩ قوس در منطقۀ غچولان ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا، بر این دختر خردسال تجاوز گروهی کردند.

مسوولان وزارت امور داخله می گویند که سه مظنون را در ارتباط به این تجاوز بازداشت کرده اند، که دو تن شان مامورین پولیس محلی می باشند.

این رویداد، مثل قضایای گذشته در فضای مجازی بازتاب گسترده دارد و بسیاری از کاربران فيسبوک، ضمن همدردی با قربانی و اعضای خانوادۀ او انزجار شدید خود را نسبت به عاملان این رویداد ابراز داشته اند.

اما تنفر آنان منحصر به جنایت پیشگان نمانده است، برخی هم انگشت انتقاد بر حکومت گذاشته و همچو رویدادها را ناشی از فساد و بی کفایتی مسوولان حکومتی خوانده اند.

تبصره های کاربران

اسیر اسلمی:

“لعنت خدا بر سر حکومت فاسد! اگر حکومتداری کرده نمی توانند، بگذارند قدرت را به نماینده واقعی مردم؛ تا مردم تصمیم خود را بگیرند. سیر از دل گرسنه نمی آید، شما زمامداران فاسد خود را به جای همین فامیل قرار بدهید؛ اگر بر سر دختر شما همچو کاری صورت می گرفت، چه میکردید؟ لعنت به حکومت فاسد؛ لعنت لعنت لعنت.

ستاره:

اگر راستی دولت [افغانستان] اسلامی است، پس باید این خبیث ها اعدام شوند تا پند و عبرت باشد برای مردمی که در این راه روان هستند.

نصیراحمد سلطانی:

یگانه راه تامین عدالت این است که همۀ آنان پیش چشم این دختر دار زده شوند.

پروانه آریا:

از دولت بی کفایت فقط همین را انتظار داشت. از ملا بنالی، از طالب بنالی و یا هم حالا از محافظین مردم یعنی پولیس؟ امید که دختران خود شان به همین سرنوشت دچار شوند.

لیلا محمدى:

انسانیت مرده! حیوان صفتانی که به خاطر هوای نفس حتی به طفلی معصوم رحم نمی کنند. هر روز تجاوز، بی حرمتی، خشونت به اوج خود رسیده. قربانیانی که هر روزه مورد خشونتهای جسمی وجنسی قرارمی گیرند. کجاست انسانیت، کجاست حقوق بشر و کجاست قانون!؟

محمد حسن خطاب:

وحشیانه بر او تجاوز کردند!! اشک، ناله و فریاد مظلومانه این دخترک و پدرش انسانیت را به درد می آورد؛ اما کجاست گوش شنوا و وجدان بیدار که فریاد مظلومانۀ این دخترک را بشنود، در سرزمینی زندگی می کنیم که دولتمردانش به جای خودخواهی، وجدان خود را خوابانده اند.

فرحناز فروتن:

اشک های پدر و بستگانش وجدان را به شرم می آورد، روزهاست که غیرت افغانی پامال بی غیرتی شده است… آه بی غیرتان.

مینا حبیب:

شش مرد نه انسان صفت هستند و نه شیر انسان خورده اند و نه خواهر مادر دارند! بالای یک دخترک ١٢ ساله در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا تجاوز کردند؛ شما خود قضاوت کنید که این شش تن ارزش این را دارد که به نام انسان یاد شان کنیم؟

بصیر ایوبی:

این جنایتکاران، دو خیانت بزرگ و نابخشودنی را مرتکب شدند؛ تجاوز گروهی بالای یک دختر معصوم و بیگناه و استفادۀ نادرست از یونیفورم مقدس پولیس؛ باید آنان مانند جنایتکاران حادثۀ پغمان، حلق آویز و به جهنم فرستاده شوند. هرگونه مدارا و بخشش برای این فرومایه گان پست، گناه نابخشودنی می باشد.”

این تنها دختر خردسال نیست که بر او تجاوز می شود، طبق معلومات کمیسیون حقوق بشر افغانستان، در سال ١٣٩٣ حدود پنجاه مورد تجاوزجنسی بر کودکان نزد آنان ثبت گردیده است.

مسوولان این کمیسیون، پیش از این از حکومت خواسته اند تا عاملین تجاوزجنسی بر کودکان را به شدت مجازات کند.

آگاهان امور، دلایل افزایش تجاو جنسی بر کودکان را عدم تطبیق قانون بالای عاملان این تجاوزها می دانند. آنان می گویند تا زمانی که همچو رویدادها پیگیری درست نشود و عاملان آن، به شدت مجازات نشوند، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

Visits: 9

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر