زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکمتيار مخالفت خود را با قتل مامورين ملکى دولت ابراز داشت

حکمتيار مخالفت خود را با قتل مامورين ملکى دولت ابراز داشت

author avatar
26 Jul 2014 - 12:45
حکمتيار مخالفت خود را با قتل مامورين ملکى دولت ابراز داشت
author avatar
26 Jul 2014 - 12:45

کابل(پژواک، ٤ اسد ٩٣): انجنير گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامى گروه مخالف مسلح دولت، در پيامى که به مناسبت عيدسعيدفطر نشر نموده، از افراد مسلح خود خواسته است که از قتل افراد ملکى و مامورين ملکى دولت، خوددارى نمايند.

در اين پيام؛ حکمتيار که در ويبسايت رسمى اين گروه(شهادت) به نشر رسيده،  از افراد مسلح خود خواسته است کسانى را که باعث اذيت مردم ميشوند و اصول اسلامى را رعايت نمى کنند، در صفوف خود جاى ندهند.

وی افزوده است از عملياتى که به ضرر مامورين ملکى دولت، معلمين، قضات، ملا امامان، انجينران، داکتران، خبرنگاران و ساير افراد غيرمحارب ميشود، خوددارى نمايند.

موصوف، از تمامى نيروهاى خارجى خواسته است که افغانستان را ترک نمايند و افغان ها را بگذارند که مشکلات خود را به دست خود هموار سازند.

وى افزوده است که متوقف شدن جنگ و استقرار صلح دايمى، هنگامى صورت ميگيرد که خارجى ها افغانستان را ترک نموده و افغان ها رهبر و نظام خود را به دست خود تعيين  نمايند.

حکمتيار گفته است: “ما بايد تعهد نماييم که بعد از اين، در پروسۀ انتقال قدرت نه يک قطره خون ريخته و نه هم يک مرمى شليک شود.”

به گفتۀ موصوف، کسانيکه فکر مى کنند جنگ افغانستان در حضور نيروهاى خارجى پايان خواهد يافت، شديداً فريب ميخورند.

رهبر حزب اسلامى گفته است که بقاى حکومت کنونى، بعد از خروج نيروهاى خارجى از کشور ممکن نيست؛ زيرا که به گفتۀ وى، آنها علاوه بر حضور ١٥٠ هزار سرباز خارجى، مشکلات بيشترى دارند.

 حکمتيار از پروسۀ انتخابات نيز انتقاد کرده و افزده است که اين پروسه شکار بى نظمى شد، کانديد ناکام شکست خود را نمى پذيرد و از ايجاد حکومت هاى موازى و از رفتن به کوه ها حرف ميزند.

وى ادعا کرد که امريکا ميخواهد تا رويدادهاى عراق را در افغانستان تکرار نمايد و اقوام افغانستان را با ايجاد بى نظمى ها با هم بجنگانند.

Views: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر