زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“دلیل اعتصاب زندانیان هرات، ضعف مدیریت زندان و کم کاری څارنوالی است”

“دلیل اعتصاب زندانیان هرات، ضعف مدیریت زندان و کم کاری څارنوالی است”

author avatar
11 Oct 2014 - 19:03
“دلیل اعتصاب زندانیان هرات، ضعف مدیریت زندان و کم کاری څارنوالی است”
author avatar
11 Oct 2014 - 19:03

هرات(پژواک، ١٩ ميزان ٩٣): يک هیئت تحقیق ستره محکمه که به هرات سفر کرده، می گوید که دلیل اعتصاب اخیر زندانیان در این ولایت، ضعف مدیریت زندان و کم کاری څارنوالی بوده است.

این هیئت ١٢ نفری که سه روز قبل به منظور بررسی علل اعتصاب زندانیان زندان مرکزی به هرات اعزام شد، نتایج یافته های خود را روز شنبه در یک نشست خبری بیان کرد.

سید مراد شریفی رییس عمومی نظارت بر تطبیق احکام نهایی ستره محکمه، در این نشست خبری مسوولان زندان و څارنوالی هرات را متهم به کم کاری کرد و گفت که دلیل این معضل، ضعف مدیریت محبس و کم کاری اداره څارنوالی این ولایت بوده است.

وی افزود که تمام چالش های زندان هرات را بررسی  نموده اند و ممکن است ٤٠٠ تا ٥٠٠ زندانی در آیندۀ نزدیک از حبس رها شوند.

شریفی افزود: “اگر فرمان های ریاست جمهوری، به وقت تعین شده اش از سوی څارنوالی هرات تطبیق می گردید، مشکلات کنونی پیش نمی آمد.”

رییس عمومی نظارت بر تطبیق احکام نهایی ستره محکمه تصریح کرد که این هیئت، پیشنهادات خود را بخاطر بیرون رفتن از معضل پیش آمده، به رییس جمهور و نهادهای مربوط ارایه خواهند کرد.

این مقام ارشد ستره محکمه، تطبیق نشدن احکام رییس جمهور از سوی څارنوالی در مورد زندانیان را از دلایل اصلی جنجال ها و اعتصاب های پی هم زندانیان در هرات عنوان کرد و خاطرنشان نمود که در حال حاضر، نزدیک به ٢٠٠ تن در این زندان محکوم به اعدام هستند که تاکنون حکم اعدام آنان از سوی رییس جمهور توشیح نشده و در بی سرنوشتی به سر می برند.

به گفتۀ وی، محکوم شدگان به اعدام، از حکومت تقاضا کرده اند که یا حکم شان اجرا شود و یا به حبس ابد تقلیل یابد.

شماری از زندانیان نیز با ابراز نگرانی از موجودیت فساد در ادارات عدلی و قضایی و زندان هرات گفتند که افراد بی گناه زیادی زندانی اند؛ اما هیچ کس به داد شان نمی رسد.

یکی از زندانیان که خواست نامش گرفته نشود، به پژواک گفت: “در این زندان بی گناه زیاد است و فساد هم وجود دارد؛ از مسوولین می خواهیم که به پرونده های شان رسیدگی صورت گیرد.”

چند روز قبل سید فضل الله وحیدی والی هرات نیز مسوولین زندان هرات را متهم به ضعف مدیریتی نمود و تاکید کرد که حتی شبانه زندانیان از سوی مسوولین زندان، به خانه های شان فرستاده می شوند.

اما در واکنش به این اتهام ها و نگرانی ها، سیدشریف یلانی مدیر زندان هرات، هرگونه فساد و کم کاری را در این اداره رد کرد.

با وصف این، وی از مشکل کمبود جای در این زندان شکایت کرد و تایید کرد که زندانیان تيليفون همراه(موبایل) دارند و از مواد مخدر استفاده می کنند.

مدیر زندان هرات گفت که منسوبین این اداره، توانسته اند در سه ماه گذشته ١٣ تن را که با پنهان کردن مواد مخدر در بطن خود، قصد انتقال آن را به داخل زندان داشتند، بازداشت کنند.

مسوولین محلی می گویند که این زندان، برای نگهداری ٨٠٠ تن ساخته شده؛ اما در حال حاضر حدود سه هزار تن در آن زندانی هستند.

Visits: 13

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر