زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور موافقتنامهء نقطه اتصال سرحدی میان افغانستان، چین و تاجکستان را توشیح کرد

رئیس جمهور موافقتنامهء نقطه اتصال سرحدی میان افغانستان، چین و تاجکستان را توشیح کرد

author avatar
5 Nov 2014 - 22:36
رئیس جمهور موافقتنامهء نقطه اتصال سرحدی میان افغانستان، چین و تاجکستان را توشیح کرد
author avatar
5 Nov 2014 - 22:36

کابل (پژواک، ۱۴ عقرب ۹۳ ) :داکتر اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان  طی فرمانی موافقتنامه میان افغانستان، چین و تاجکستان در مورد نقطه اتصال سرحدی میان سه کشور را توشیح کرد.

در یک اعلامیه که از طرف دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است ، در مراسمی که بدین مناسبت در ارگ انجام شد و در آن داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و سفرای جمهوری مردم چین و جمهوری تاجکستان مقیم کابل نیز حضور داشتند، رئیس جمهور بتاسی از حکم فقره ۱۶ ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان موافقتنامه فی مابین افغانستان، چین و تاجکستان در مورد نقطه اتصال سرحدی میان سه کشور را که بر اساس مصوبات مورخ ۳۰ سرطان و ۶ میزان ۱۳۹۳ مشرانو جرگهء شورای ملی در یک مقدمه و ۳ ماده تصدیق گردیده است، توشیح کرد.

رئیس جمهور غنی پس از توشیح فرمان مذکور طی سخنانی گفت: ((امروز برای ما جای افتخار است که به نماینده گی از حکومت وحدت ملی اولین فرمان را مورد نقطه اتصال سرحدی میان دو همسایه عزیز ما جمهوری مردم چین و جمهوری تاجکستان توشیح می کنم. نقطه اتصال سرحدی به اساس این موافقتنامه تعین می شود و همه امور در این زمینه به دقت انجام شده است.))

داکتر اشرف غنی افزود،  یکی از مسایل که در سفر اخیرش به چین روی آن صحبت کرد، دهلیز واخان بود که انشاالله تعالی این راه افغانستان را به کشور بزرگ چین و اقتصاد عظیم آن کشور وصل خواهد ساخت .

موصوف افزود : (( در عین حال همکاری ما با تاجکستان همیشه دوامدار بوده و می خواهم از رئیس جمهور تاجکستان و حکومت شان ابراز امتنان کنم که در قرارداد جدید برق، اندازهء صادرات خویش را به افغانستان افزایش دادند.))

 

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر