زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سه پل و شبکه هاى آبرسانى در غور به بهره بردارى سپرده شد

سه پل و شبکه هاى آبرسانى در غور به بهره بردارى سپرده شد

author avatar
2 Dec 2014 - 12:11
سه پل و شبکه هاى آبرسانى در غور به بهره بردارى سپرده شد
author avatar
2 Dec 2014 - 12:11

فيروزکوه (پژواک،١١قوس٩٣): بيش از ١٣٠٠ خانواده، از مزاياى اعمارسه پُل و تمديد شبکه هاى آبرسانى در ولايت غور مستفيد شدند.

رياست احيا و انکشاف دهات غور ميگويد که اين پل هاى موتر رو که از ١٥ تا ٢٠ متر طول دارند در قريه هاى نوجنگل، جوی بدل و دهن باریکک  ولسوالی لعل و سرجنگل، امروز به بهره بردارى سپرده شد.
انجنيرمحمد شفیق(وکیلی) آمر برنامه های ریاست احیا و انکشاف دهات غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين پروژه ها، از سوى شورای انکشافی ولسوالی عملى شده و بيش از ٩٠٠ خانواده از تسهيلات مواصلاتى بهره مند گرديده اند.

وى افزود که اين پروژه ها، اضافه از ١٧ ميليون افغانی از بودجه برنامه انسجام ساحوی وزارت احیا و انکشاف دهات هزينه برداشته است.

عبدالرحيم يکتن از موسفيدان محل گفت قبلاً که پل موتر رو وجود نداشت، آنها از دريا با مشکل عبور ميکردند و زمانى که سطح آب بلند ميشد، مجبور بودند که نيم ساعت پياده از طريق ديگر به آنسوى دريا بروند.

اين متنفذ علاوه کرد که اکنون با ساخت اين سه پل، سهولت لازم براى مردم مهيا گرديده است.

حدود ٤٠٠ خانواده از آب آشامیدنی صحی در قریه گری چشتی ولسوالی دولتیار و کشک علیاى ولسوالی لعل و سرجنگل نيز مستفيد گرديدند.

مسوولان رياست انکشاف دهات غور ميگويند که  تامین آب آشامیدنی صحی، شامل دو شبکۀ آبرسانى، اعماردو ذخیره به ظرفیت مجموعى ٧٠ مترمکعب آب بوده و ٢٠ شیردهن نيز نصب گرديده است.

منبع اين شبکه ها، از چشمه بوده و توسط نل کشی داخل قریه ها  تمديد يافته است و جمعاً بيش از سه ميليون افغانى از بودجه برنامه ملی آبرسانی و حفظ الصحه و آبیاری وزارت احیا و انکشاف دهات مصرف برداشته است. 

گفتنى است که در سرطان امسال، بيش از ٢٣٠٠ خانواده در ولسوالی های دولتیار، لعل و سرجنگل و فیروزکوه مرکز غور، از پروژه هاى آبرسانى درحالى مستفيد ميشوند که آب را از فاصله هاى دور ذريعۀ حيوانات انتقال ميدادند.

 

 

Visits: 4

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر