زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شمارى از زندانيان باميان دهن خود را دوخته اند

شمارى از زندانيان باميان دهن خود را دوخته اند

author avatar
12 Oct 2014 - 16:59
شمارى از زندانيان باميان دهن خود را دوخته اند
author avatar
12 Oct 2014 - 16:59

باميان (پژواک٢٠ ميزان٩٣): ده ها زندانى درمحبس ولايت بامیان اعتصاب غذايی نموده و تعدادی از آنان دهن خود را دوخته اند.

کميسيون حقوق بشر باميان ميگويد که زندانیان شکايت دارند که به دوسيه های شان رسيدگى نشده، با برخورد نادرست زندانبانان مواجه بوده و حکم محکمه در مورد قيد آنان ناعادلانه است.

روح الله فروغ ریيس دفتر کمسیون مستقل حقوق بشر بامیان، به خبر نگاران گفت که طبق نظارت اين کميسیون، تعداد اعتصاب کنندگان به ٧٠ تن ميرسد و وضعيت صحى چند تن آنان خوب نبوده و به شفاخانه انتقال یافته اند.

وی افزود که امروز ریيس جمهور اشرف غنی احمد زی مستقیماً با زندانیان از طريق تيليفون در تماس شده و وعده داده است که به زودی به مشکلات شان رسیدگی میکند.

يک عضو خانوادۀ يکتن از زندانیان که نخواست اسمش ذکر شود، به آژانس خبرى پژواک گفت که علت اعتصاب زندانیان، بیعدالتی در مورد دوسیه های آنان بوده و هرکدام شان به قیدهای درازمدت محکوم گرديده اند.

طبق معلومات وی، هشت زندانى دهن خود را با نخ دوخته و تاکيد ميکنند تا زمانى که به خواستهای شان رسیدگی نشود، به اعتراضات شان ادامه خواهند داد.

خبرنگاران با مراجعۀ مکرر به محبس بامیان، اجازه صحبت با زندانیان را نیافتند و مقامات محلی نیز حاضر به مصاحبه در این مورد نگردیده اند.

اين درحالى است که اخيراً زندانيان پلچرخى کابل، هرات، جوزجان و برخى ولايات ديگر نيز اعتصاب غذايى نموده و خواهان تجديد نظر بر دوسيه هاى شان گرديده اند.

رييس جمهور اشرف غنى احمدزى، سه شب قبل از زندان پلچرخى ديدن نموده و حکم نمود که اگر څارنوالى، دوسيه هاى زندانيان بى سرنوشت را به زودى بررسى نکند، خود شان زندانى خواهند شد.

Visits: 4

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر