زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها زندانى پلچرخى دست به اعتصاب غذايى زدند

صدها زندانى پلچرخى دست به اعتصاب غذايى زدند

author avatar
30 Oct 2014 - 09:57
صدها زندانى پلچرخى دست به اعتصاب غذايى زدند
author avatar
30 Oct 2014 - 09:57

کابل(پژواک، ٧ عقرب ٩٣): صدها زندانى محبس پلچرخى کابل از پنج روز گذشته به اينسو دست به اعتصاب غذايى زده و مى گويند تا زمانيکه خواسته هاى شان بر آورده نشود، به اعتصاب خود ادامه ميدهند.

محب الله يکى از محبوسين اين زندان که خود را باشندۀ ولايت بلخ معرفى کرد، در تماس تيليفونى به آژانس خبرى پژواک گفت که همرا با ١٨٠٠زندانى بلاک چهارم اين زندان از پنج روز گذشته به اينسو دست به اعتصاب غذايى زدند.

وى مى گويد که از جمع آنها ٢٠٠ زندانى دهان خود را دوخته اند.

وى مى گويد که آنها به خاطر عملى نشدن يک سلسلۀ پيشنهادهاى اشرف غنى احمدزى رييس جمهور که هنگام  ديدار از زندان با آنها تعهد کرده بود، اعتصاب کرده اند.

به گفتۀ وى، عفو حکم اعدام محبوسين ، اعلام عفو عمومى، رهايى افراد مسن و مريضان صعب العلاج، تطبيق فرامين رييس جمهور در مورد تخفيف مدت حبس محبوسين، فراهم ساختن سهولت هاى آموزش حرفوى، دينى و ساير آموزش ها براى محبوسين و جلوگيرى انتقال از مواد مخدر و  وسايل جارحه به محبس  ازخواست هاى محبوسين از رييس جمهور بوده است.

اين زندانى مى گويد که وى با گروه طالبان رابطه نداشته ؛ امابه اتهام روابط با طالبان مسلح به ١٨ سال حبس محکوم شده که هشت سال زندگى خود در زندان سپرى کرده است.

وى مدعى شد که اگر فرامين پيشين رييس جمهور در مورد عفو عمومى عملى مى شد،  وى بايد سه سال قبل از زندان رها مى شد.

يک زندانى ديگر که خود را حبيب الرحمن عاطف معرفى مى کند، ضمن تاييد گفته هاى محب الله مى گويد< تعيين سرنوشت محبوسين بى سرنوشت و ايجاد شفاخانۀ مجهز براى تداوى زندانيان معتاد در اين محبس  از خواست هاى ديگر محبوسين از رييس جمهور بوده است.

اين دو زندانى مى گويند که وضعيت صحى برخى از محبوسين به علت اعتصاب غذايى وخيم ميباشد و يکتعداد ديگر از سوى افراد موظف در محبس به شفاخانه انتقال گرديده اند.

اشرف غنى احمدزى رييس جمهور به تاريخ(١٧ميزان) از طرف شب با محبوسين در پلچرخى ديدار کرد و علاوه بر تعهد توجه به حل مشکلات آنها، به لوى څارنوالى وظيفه سپرد که  نتيجۀ تحقيقات خود را در مورد محبوسين تا يک هفته به رياست جمهورى بسپارد.

لوى څارنوالى نيز بررسى هاى خود را در مورد محبوسين  دروقت معينه به رياست جمهور فرستاده است.

احمدزى گفته بود که در مورد محبوسين عدالت تطبيق خواهد شد؛ اما قاتلان و قاچاقبران را رها نخواهد کرد.

محمد قيس فصيحى معاون ادارى رياست محابس و توقيف خانه ها تاييد کرد که محبوسين زندان پلچرخى از پنج روز گذشته به اينسو اعتصاب کرده؛ اما مى گويد که نخست تعداد آنها ٥٠٠ تن بود و حالا اين تعداد کاهش يافته است .

موصوف مى گويد که ٣٠ تن از اعتصاب کنندگان دهان هاى خود را دوخته اند.

وى مى گويد که محبوسين مانند عفو عمومى بعضى خواست هاى غير قانونى دارند؛ اما يک کميسيون به اساس هدايت رييس جمهور به  هدف بررسى بعضى از خواست هاى  زندانيان آغاز  به کار نموده است .

وى گفت که کار اين کميسيون در ٢٥ روز آينده تکميل خواهد شد.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر