زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها زندانى پلچرخى دست به اعتصاب غذايى زده اند

صدها زندانى پلچرخى دست به اعتصاب غذايى زده اند

author avatar
1 Nov 2014 - 19:14
صدها زندانى پلچرخى دست به اعتصاب غذايى زده اند
author avatar
1 Nov 2014 - 19:14

کابل(پژواک، ١٠ عقرب ٩٣): صدها زندانى پلچرخی، در اعتراض به آنچه عدم رسیدگی به پرونده های شان می خوانند، دست به اعتصاب غذایی زده اند.

یکی از این زندانیان که خود را باشنده ولایت کندهار معرفی کرد، در یک تماس تيليفونی به آژانس خبری پژواک، مدعی شد که  از مجموع ٩٠٠ زندانی، ٧٥٠ تن آن ها در بلاک ششم زندان پلچرخی کابل اعتصاب غذایی کرده اند.

وی گفت که نزدیک به ١٧٠ تن از این زندانیان، دهان خود را دوخته اند.

بر پایه ادعای این زندانی که خواست نامش فاش نشود، این اعتصاب چهار روز پیش و بخاطر اجرا نشدن فرمان محمد اشرف غنی رییس جمهور در مورد رسیدگی به پروندۀ زندانیان، آغاز شد.

لغو حکم اعدام زندانیان، اعلام عفو عمومی، رهایی افراد مسن و مریضان صعب العلاج، تطبیق فرمان های رییس جمهور در مورد تخفیف مدت حبس، فراهم ساختن آموزش های حرفوی- دینی برای زندانیان و جلوگیری از انتقال مواد مخدر به داخل این زندان، خواسته هایی است که به گفتۀ این زندانی، به رییس جمهور ارایه شده بود.

افزون براین، این زندانی که خود را از مخالفان سیاسی حکومت خواند، گفت که سه سال از پنج سال مدت محکومیتش را گذرانده؛ اما با وصف اینکه شامل فرمان عفو رییس جمهور می شود، تا کنون آزاد نشده است.

 یکی دیگر از زندانیان پلچرخی که خواست نامش فاش نشود، در تماس تيليفونی به پژواک گفت که از مخالفین سیاسی حکومت می باشد و به 18 سال زندان محکوم شده است.

وی افزود که از دو سال پیش زندانی است و خواهان تخفیف مدت محکومیت خود می باشد.

 این زندانی افزود: “ما گفته های مسوولین زندان پلچرخی را قبول نداریم؛ چون وعده های بی شمار داده اند؛ اما عملی نکرده اند.”

محمد اشرف غنی، سه هفته قبل شبانه به پلچرخی رفت و با زندانیان دیدار کرد. وی در گفتگو با نمایندگان زندانیان وعده داد که مشکلات آنان را حل کند و افزون بر آن، به لوى څارنوالى وظيفه سپرد تا در مورد تمام زندانیان تحقیق کند و نتیجه را به ریاست جمهوری بفرستد.

رییس جمهور تصریح کرده بود که عدالت را تامین خواهد نمود؛ اما قاتلان و قاچاقبران را رها نخواهد کرد.

لوى څارنوالى نیز مدتی پس از آن اعلام کرد که پرونده زندانیان این زندان را، پس از بررسی به ریاست جمهوری فرستاده است.

لوی پاسوال محمد قيس فصيحى معاون ادارى رياست محابس و توقيفخانه های کشور، تایید کرد که زندانیان دست به اعتصاب زده اند.

وی اما با رد ادعای آغاز این اعتصاب از چهار روز پیش، افزود که 750 زندانی در بلاک ششم این زندان، از صبح امروز شنبه اعتصاب کرده اند.

این مقام امور زندان ها، اقدام زندانیان را در دوختن دهان شان کاری عادی خواند؛ اما تاکید کرد که وی تا کنون این عمل را از نزدیک ندیده است.

فصیحی در واکنش به درخواست های این زندانیان گفت: “بررسی پرونده های زندانیان، زمان گیر است و کار روی آن جریان دارد و در ٢٥ روز آينده تکميل خواهد شد.”

معاون ادارى رياست محابس و توقيفخانه ها، در عین حال تصریح کرد که وی با کمیسیون موظف در این زمینه، بخاطر رفع معضل پیش آمده خواستار گفتگو با اعتصاب کنندگان شده؛ اما این زندانیان درخواست شان را رد کرده اند.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر