زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم از خدمات برخی بخشهای شفاخانه ملکی ننگرهار شکایت دارند

مردم از خدمات برخی بخشهای شفاخانه ملکی ننگرهار شکایت دارند

author avatar
28 Dec 2014 - 14:47
مردم از خدمات برخی بخشهای شفاخانه ملکی ننگرهار شکایت دارند
author avatar
28 Dec 2014 - 14:47

جلال آباد (پژواک، ٧ جدی ٩٣): ده ها تن از اعضای حزب متحد ملت در زون شرق، دیروز طی يک احتجاج، شفاخانه ملکی ننگرهار را پاک کاری نموده مسوولین، داکتران و سایر مقامات امور این شفاخانه را  در بی نظافتی آن شفاخانه متهم نمودند.

آنها گفتند که ده ها تن از جوانان را آماده نمودند که خون شان را به بانک خون اهدا کنند؛ اما ساعت ٢:٣٠  بعد از ظهر، رسمیات در بانک خون به پایان رسید و کسی خون آنان را اخذ نکرد.

گل سید یک تن از اعضای این حزب، به آژانس خبری پژواک گفت آنها به این هدف به شفاخانه آمده بودند که از یک سو شفاخانه را پاک کاری نمایند و از سوی دیگر، با مریضان خون مساعدت نمایند.

اما وی افزود که نوکریوال بانک خون، برای شان گفت که رسمیات ختم است و حال نمی توانند آنها خون شان را بگیرند.

علی خان که از ولایت کاپیسا مریضش را به آن شفاخانه آورده بود، به پژواک گفت که در نخستین عملیات مریضش پنجصد سی سی خونش را داده؛ اما بخاطر عملیات دوم مریض شان، از بانک خون تقاضای خون را نموده اند.

وی خاطرنشان کرد که در جلال آباد، کسی را نمی شناسد و داکتران از او خون تقاضا کرده اند.

محمد لایق غمشریک رئیس حزب متحد ملت در زون شرق، به پژواک گفت که ده ها تن از جوانان آن حزب، به این هدف به شفاخانه آمده بودند که خون شان را اهدا نمایند که پرسونل بانک خون این شفاخانه، از اخذ خون آنها معذرت خواستند.

غمشریک اصافه کرد که دیروز، یک طفل در اثر مریضی تالاسمیا در بستر مریضی قرار داشت؛ اما به خاطر نبود خون، زندگی خود را از دست داد.

داکتر همایون زهیر رئیس شفاخانه منطقوی ننگرهار، به پژواک گفت که آن شفاخانه، مجهز با بانک خون که ظرفیت نگهداشت پنجصد پاکت خون را دارد، می باشد.

وی خاطرنشان نمود که رسمیات کارمندان، از ساعت 8 صبح الی 2:30 بعد از ظهر می باشد، بعداز آن یک نوکریوال در بانک خون موجود است و وى نمی تواند خون ده ها نفر را بگیرد.

  وی گفت که آنها برای واقعات عاجل، حدود 300 پاکت خون ذخیره دارند و هر زمان که حادثه اى به وجود بیاید، می توانند به نیازمندان خون کمک کنند. 

Visits: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر