زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ناتو بار ديگر از خروج سربازانش هشدار داد

ناتو بار ديگر از خروج سربازانش هشدار داد

author avatar
12 Aug 2014 - 14:04
ناتو بار ديگر از خروج سربازانش هشدار داد
author avatar
12 Aug 2014 - 14:04

کابل (پژواک، ٢١ اسد ٩٣): سازمان ناتو بار دیگر تاکيد کرد که اگر رئیس جمهور جدید افغانستان، سند امنیتی را با آنها به امضا نرساند، تمام سربازان شا نرا از افغانستان خارج می کنند.

این مطلب را اندرس فوغ راسموسن سرمنشی سازمان ناتو، در یک مصاحبۀ تازه که دیروز ٢٠ اسد به نشر رسید، اظها داشته است.

وی افزود تا زمانیکه آنها براى بعد از سال ٢٠١٤ در مورد باقی ماندن شان در افغانستان، یک چوکات قانونی به دست نیاورند، سربازان شانرا در آن کشور گذاشته نمی توانند.

به گفتۀ نامبرده، چوکات قانونی زمانی به دست می آيد که افغانستان، با ناتو موافقتنامه (صوفه) امنیتی را به امضا برساند.

قرار است بتاریخ ١٣ سنبله در شهر ویلز بریتانیا، اجلاس سران سازمان ناتو برگزار شود، که افغانستان موضوع مهم آجندای آن می باشد.

راسموسن گفت که به تدویر این اجلاس، مدت اندکى باقی مانده و اگر سند امنیتی به امضا نرسد، آنها در این اجلاس در مورد بیرون کشیدن سربازان شان از افغانستان فیصله می کنند.

به گفتۀ موصوف؛ اگر تا قبل از تاریخ یادشده، سند امنیتی میان ناتو و افغانستان به امضا برسد، بعد از سال ٢٠١٤ آنها در افغانستان ماموریت جدید شانرا در بخش های آموزشی، مشوره و همکاری آغاز می کنند.

اما قبل از آن، ناتو شرط گذاشته تا زمانیکه سند امنیتی میان افغانستان و امریکا به امضا نرسد، آنها نیز با افغانستان سند (صوفه) را به امضا نمی رسانند.

حامد کرزی از امضای سند یادشده انکار کرده؛ اما هردو نامزد ریاست جمهوری (داکتر اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله عبدالله) تعهد نموده اند که در صورت برنده شدن شان در انتخابات، سند مذکور را به امضا می رسانند.

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری اظهار امیدواری نموده که نتایج انتخابات، تا سوم سنبله اعلام شود و رئیس جمهور جدید به وظیفۀ خود آغاز می کند.

 وی افزوده است که رئیس جمهور جدید، در اجلاس سران ناتو شرکت خواهد کرد.

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر