زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“کارکردهاى حکومت در راستاى تامين حقوق بشر کافى نيست”

“کارکردهاى حکومت در راستاى تامين حقوق بشر کافى نيست”

author avatar
8 Apr 2015 - 15:51
“کارکردهاى حکومت در راستاى تامين حقوق بشر کافى نيست”
author avatar
8 Apr 2015 - 15:51

کابل (پژواک، ١٩حمل٩٤): داکتر عبدالله ميگويد که کارکردهاى حکومت در راستای تامین حقوق بشر در چند ماه گذشته، کافی نبوده و فرصت ها دراين عرصه از دست رفته است.

وى در کنفرانس ملى که امروز تحت نام "آینده حقوق بشر در افغانستان" در کابل برگزارشد، دفاع ازحقوق بشررا از اولويت هاى کارى حکومت خواند و برعملى نمودن آن تاکيد کرده افزود: "هیچ مورد حق تلفی اتباع افغانستان پذیرفتنی نیست."

موصوف افزود که از عملکرد حکومت در هفت ماه گذشته رضایت ندارد؛ چون در این مدت در زمینۀ حقوق بشری، فرصت هايی از دست داده شده و چشم پوشی هايی نیز صورت گرفته است.

وى گفت، اگراز حقوق بشراستفاده هاى سليقوى، سياسى و توجيهى صورت نگيرد و به خاطردفاع ازکرامت انسانى کارشود، مورد استقبال قرارخواهد گرفت.

وی علاوه نمود: "ریاست اجرایی یک پُست خیالی، تشریفاتی، یک تحفه از طرف شخص و اشخاص، یک وظیفه به نمایندگی از یک قشر و یک گروه نیست، بلکه به حیث یک پُست حکومت وحدت ملی با تمام مسایل و جوانب و عرصه هايی که حکومت را در بر می گیرد، قبول شد."

رییس اجرایی تصریح نمود که -حکومت وحدت ملی- در نتیجه همان انتخاباتی که صورت گرفت و راه بهتر از این برای افغانستان وجود نداشت، به میان آمد.

او گفت: "در حکومت وحدت ملی ما حرف، صدا، جای و جایگاه خود را داریم؛ و از این جایگاه به خاطر عزت، حق، کرامت و تحقق آرمان های مردم افغانستان استفاده می کنیم و هیچ مورد حق تلفی را در مورد یک شهروند و یک کتله چند میلیونی که به انتخابات رفته و رای داده، برای ما قابل تحمل نیست."

رييس اجرايى حکومت دراين کنفرانس که نمايندگان مردم درشوراى ملى، نمايندگان قربانيان جنگ، فعالان حقوق بشر ونهادهاى جامعه  مدنى اشتراک داشتند، علاوه کرد: "به تعهدى که در جريان کمپاين ها وپس ازآن درحضور مردم و جامعه بين الملل درمورد حقوق بشر سپرديم عمل ميکنيم، تعهد ما تعهد صادقانه است و در رگ وخون ما جارى است و يگانه  آرمان ماست."

داکترعبدالله نقش علما، جامعه مدنى و رسانه ها را در تامين حقوق بشر مهم خوانده افزود که افغانستان بدون تامين عدالت و تحقق حقوق بشر، به صلح نميرسد.

وى تصريح کردکه دستاورد مردم افغانستان دستاورد قهرمانى يک ملت است، تحفه داده نشده وخواب  و خيال نيست.

سيما سمررئيس کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان، ازحقوق زنان، اطفال، افراد داراى معلوليت، شکنجه، تلفات ملکى، بيجاشدگان داخلى، عدم شفافيت در مذاکرات صلح، ادامه فرهنگ معافيت و تامين عدالت اجتماعى در افغانستان ابراز نگرانى نموده گفت که وضعيت حقوق بشر در افغانستان شکننده است و بايد دولت دراين زمينه ها توجه جدى نمايد .

وى دراين کنفرانس که درآن مقامات عاليرتبه دولتى، اعضاى کابينه ومسوولان سازمان عفو بين الملل نيز شرکت داشتند، علاوه کردکه پس ازسقوط حکومت طالبان، موضوع قتل فرخنده و گروگانگيرى ٣١ مسافر خيلى شکننده بوده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر