زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اختلاف ميان مقام‌هاى حکومت سبب گسترش ناامنى ها شده است

اختلاف ميان مقام‌هاى حکومت سبب گسترش ناامنى ها شده است

author avatar
11 Apr 2015 - 15:00
اختلاف ميان مقام‌هاى حکومت سبب گسترش ناامنى ها شده است
author avatar
11 Apr 2015 - 15:00

کابل (پژواک،۲۲حمل ۹۴): شماری از نمایندگان مردم در ولسی جرگه می‌گویند که عملکرد ضعيف حکومت و اختلاف میان رهبران حکومت، باعث گسترش نا امنی و نفوذ گروه داعش در کشور شده است.

غلام حسین ناصری عضو ولسى جرگه، در نشست امروز اين جرگه گفت: "عملکرد ضعیف حکومت و اختلافات میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، زمینه را برای نفوذ گروه داعش و نا امنی ها در کشور مساعد ساخته است."

وی از حکومت انتقاده کرده افزود: "اگر به شکل مستقیم دست ندارد، غیر مستقیم حکومت در نا امنی ها نقش داشته است ."

ناصری بدون ارایه جزئیات گفت که اختلافات میان محمد اشرف غنى رييس جمهور وعبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت بر تقسیم قدرت، باعث شده است تا دامنه نا امنی ها در کشور بيشر شود.

وى از هيئت ادارى خواست تا مسوولان امنيتى را به نشست استجوابيه اين جرگه فرا خوانند.

اين در حالى است که در بيش از يک دهۀ گذشته، بارها مسوولان امنيتى به دليل وجود مشکلات امنيتى به شوراى ملى فراخوانده شده؛ اما مشکل هنوز هم بر جا مانده و هر روز مردم افغانستان قربانى می‌دهند.

عبداللطیف پدرام نماینده مردم بدخشان در ولسی جرگه نیز ازعملکرد حکومت انتقاد کرده گفت: "شب گذشته ۳۰ تن در بدخشان اختطاف شده که ۱۰ تن آنها سربریده شده اند... این نا امنی ها از سوی گروه داعش در این ولایت صورت گرفته است."

او افزود: "دو فرد (رییس جمهور و رییس اجراییه) که مشروعیت قانونی ندارند، حکومت را گروگان گرفته و بر سرتقسیم قدرت جنگ دارند."

پدرام،  حکومت را در حال فروپاشی دانسته گفت که وضعیت، روز به روز بدتر شده میرود و باید شوراى ملى در مورد تصمیم بگیرد و این موضوع را شامل اجندا نمایند .

بابر فرهمند نماینده فاریاب در این مجلس، از عملکرد نیروهای امنیتی در قبال حمله مهاجمان بر څارنوالی استیناف بلخ انتقاد کرده گفت: "نیروهای امنیتی در جریان حمله مهاجمان، غیر مسلکی برخورد کره اند؛ برخورد غیرمسلکی نیروهای امنیتی، باعث شد تا تعداد تلفات افزایش پیدا کند ."

در اين حمله که روز پنجشنبه صورت گرفت، ٢٠ تن به شمول افراد ملکى، کارکنان څارنوالى و نيروهاى امنيتى کشته و نزدیک به هفتاد تن دیگر جراحت برداشت.

به گفته فرهمند، نیروهای امنیتی حين حمله بدون نیاز، به فیرهای خود سر پرداختند و سبب متضرر شدن مردم گرديدند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر