زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ناتو: نیروهای افغان توان کامل مقابله با مخالفين مسلح را دارند

ناتو: نیروهای افغان توان کامل مقابله با مخالفين مسلح را دارند

author avatar
12 Apr 2015 - 13:06
ناتو: نیروهای افغان توان کامل مقابله با مخالفين مسلح را دارند
author avatar
12 Apr 2015 - 13:06

کابل (پژواک، ٢٣ حمل ٩٤): ناتو ميگويد که نيروهاى ملى افغان، در بهار جارى توان کامل مقابله با طالبان مسلح را دارند و اين توانايى خود را قبلاً نيز ثابت کرده اند.

اين اظهارات را سخنگوى ماموريت جديد آموزشى ناتو(حمايت قاطع) در کابل، طى مصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک ابراز داشت.

منبع افزود که نيروهاى افغان، مسووليت دارند که از امنيت تمامى کشور حفاظت کنند و آنها از سال ٢٠١٢ بدينسو بسيار قوى شده و پيشرفت کرده اند.

منبع گفت که نيروهاى دفاع ملى افغان، توانست که در جريان فصل بهار سال گذشته، با مخالفين مسلح  موفقانه مبارزه کنند و کامياب شوند.

اين منبع افزود که نيروهاى ملى افغان، علاوه بر اين توانستند امنيت انتخابات رياست جمهورى را تامين کنند، که در نتيجۀ آن، حکومت وحدت ملى ايجاد شد.

اين سخنگوى ناتو علاوه کرد: "نيروهاى ملى افغان، توانايى خود را ثابت کرده و توانسته اند که از حملات روياروى مخالفين مسلح نيز دفاع کنند."

منبع افزود که ماموريت آموزشى ناتو،  نقش مشوره دهى به نيروهاى افغان نيز دارد و آنها در بخش هاى مختلف همکارى ميکنند.

موصوف گفت: "ما ميخواهيم که در پهلوى آموزش، مشوره و همکارى با نيروهاى افغان؛ بر مخالفين مسلح فشاد وارد کنيم که حملات عليه مردم و دولت افغانستان انجام داده نتوانند."

موصوف در پاسخ سوالى مبنى بر آموزش نيروهاى افغان گفت که پروسۀ مشوره و همکارى، در مراکز بزرگ صورت ميگيرد؛ مربيان همه روزه با همکاران افغان خود جلساتى دارند و تجارب خود را در بخش امنيت نيز با هم شريک ميکنند.

سخنگوی ناتو افزود: "جنرال کمپل قوماندان نيروهاى ناتو در افغانستان هم گفته است که آنها در پهلوى ماموريت قاطع در بخش استراتيژيکى و عملياتى نيز با نيروهاى افغان کمک ميکند تا دستاوردهاى چند سال گذشته، حفظ و در جنگ پيروز گردد."

سخنگوی ناتو، عمليات ذوالفقار نيروهاى افغان در هلمند را موفق خواند و افزود که با انجام دادن اين عمليات، حرکت هاى بهارى مخالفين مسلح در منطقه خنثى شد.

موصوف علاوه کرد که اين عمليات، تحت رهبرى قول اردوى ٢١٥ ميوند صورت گرفت که نيروهاى ويژه، پوليس ملى، نيروى هوايى و ساير نيروهاى دفاعى ملى کشور اشتراک داشته اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر