زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حرکت سمون: خواستار خط قرمز ميان پُست هاى سياسى و مسلکى هستيم

حرکت سمون: خواستار خط قرمز ميان پُست هاى سياسى و مسلکى هستيم

author avatar
22 Apr 2015 - 14:55
حرکت سمون: خواستار خط قرمز ميان پُست هاى سياسى و مسلکى هستيم
author avatar
22 Apr 2015 - 14:55

کابل(پژواک،٢ثور٩٤): حرکت سمون(اصلاح)خواستار کشيدن خط قرمزميان پُست هاى مسلکى و سياسى وهمچنان انتخاب و تقسيم سريع پسُت هاى متباقى براساس پروسۀ شفاف و رقابتى است.

اين حرکت به اين باور است که تقسيم پُست ها مجبوريت سياسى نيست، بلکه اينکار به معامله گرى ميان هر دو تيم وحدت ملى مبدل شده است.

به گفتۀ آنها،گرچه انتخاب وزيران، يک پروسۀ طويل، پر ازتنازع و آزمايش صبر ملت بوده، حالا در بخش مقررى معينان وزارتها، واليان، روساء و مقامات ديگر نيز مشکلات وجود دارد واين مسوولان بدون اينکه از طریق یک رقابت شفاف انتخاب شوند بر اساس جورآمد گروه های سیاسی برگزیده می شوند.

مسوولان حرکت سمون (اصلاح) ميگويند:((وضعیت کنونی سیاسی کشور هرچند از یک سو به نفع برخی از حلقات خاص سیاسی تمام می شود ،اما ازسوی دیگر کشور را با مشکلات و چالش هاى زيادى مواجه کرده است.  کشور به دلیل نا امنی ها، وضعیت بدی دارد، امور اقتصادی عقب مانده است و مردم در مورد آینده خود نا امید شده اند.))

شینکی کروخيل،عضو هیئت رهبری "حرکت سمون" درنشست خبری امروز در کابل گفت که هردوتیم به حدکافی کرسی هاراسیاسی ساختند، اما درسایرکرسی های حکومت باید افرادمسلکی وبا تجربه معرفی شوند.

وی که نماینده مردم کابل درولسی جرگه نيزاست، افزود:"در وزارت خانه ها، بين رييس جمهور ورييس اجرائيه، معاملات سیاسی صورت گرفت، اگر باقی کرسی ها هم سیاسی شود، معیینان و ریاست ها هم سياسى خواهد شد و بالاخره این نظام را کی به پیش ببرد؟"

این درحالی است که ولسى جرگه در اوايل هفتۀ جارى به تمام ١٦ نامزد وزیرى که از سوی حکومت معرفی شده بود وبراى هشت نامزد وزير ديگردرزمستان گذشته راى داد و بدين ترتيب به جز از وزارت دفاع، کابينۀ تکميل شده است.

خانم کروخیل میگوید که هنوز هم فشارهای مختلف بر هردو تیم وجود دارد تا سایر کرسی ها را نیز از طرفداران شان معرفی نمایند.

وى، ازرییس جمهور ورییس اجرائیه خواست که تن به فشار ندهند وباید افرادى را درپُست های معینیت، ریاست و مدیریت ها جابجا کنند، تاجاهای خالی را پُر نمایند.

اين عضورهبرى حرکت سمون گفت:" اگر رییس اجرائیه ورییس جمهورمیخواهند که کشور از مشکلات کنونی که دامنگیر مردم است نجات یابد، باید بدنه حکومت را از سیاسی بودن خارج و سایر مقرری ها را نظر به اهلیت و شایستگی تنظیم نمایند. "

ملالی شینواری، عضو ديگر هیئت رهبرى اين نهاد، نیز به شفاف سازی سیستم مقرری تاکید کرده،افزود که  باید سیستم شفاف شود، اگر افرادمسلکی درسایر پُست ها معرفی نگردند،وضعیت کشور بیشتر از این وخيم خواهد شد.

وی علاوه نمود که معيينان وروساى ادارات درصورتى که مسلکى باشند، به جاى خود باقى بمانند و نبايد بين سران حکومت مانند تعيين وزرا، معامله سياسى شودو بجاى آنان افراد غير مسلکى وگروهى و تيمى تقرر يابند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر