زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نخستين محاکمۀ علنى متهمان قتل فرخنده برگزارشد

نخستين محاکمۀ علنى متهمان قتل فرخنده برگزارشد

author avatar
2 May 2015 - 11:24
نخستين محاکمۀ علنى متهمان قتل فرخنده برگزارشد
author avatar
2 May 2015 - 11:24

کابل (پژواک، ١٢ثور ٩٣): نخستين محاکمه علنى متهمان قتل "فرخنده"، با حضور ۴۹ متهم از سوى محکمه ابتدايى حوزه سوم کابل آغاز گرديد.

فرخندۀ ٢٧ ساله، در ٢٨ حوت سال گذشته در مقابل مسجد شاه دوشمشيرۀ کابل، از سوى تعدادى از مردم لت و کوب و به قتل رسيد و سپس جسدش، از سوى اين افراد آتش زده شد.

مردم ادعا داشتند که فرخنده، قرآنکريم را آتش زده؛ اما وزارت ارشاد، حج و اوقاف و کميسيون حقيقت ياب که براى بررسى اين رويداد موظف شده اند، گفته اند اسناد و شواهدى را نيافته اند که دال بر سوختاندن قرآنکريم از سوى فرخنده باشد.

قتل فرخنده عکس العمل های شدید در پى داشته و برخى نهادهاى جامعۀ مدنى و مردم، با تدوير گردهمايى ها خواهان مجازات عاملان قتل فرخنده شده اند.

٤٩ تن به شمول ١٩ تن از منسوبين پوليس، در پیوند به قتل فرخنده بازداشت شده و لوى څارنوالى دوسيه اين قتل را به تاريخ ٧ ثور به محکمه محول نمود.

لوى څارنوالى گفته است که به اساس قوانين افغانستان، افراد نظامى در محاکم نظامى و افراد ملکى در محاکم ملکى محاکمه می‌شوند؛ اما سرپرست لوى څارنوالى از ستره محکمه رسماً تقاضا کرده بود تا افراد نظامى شامل اين قضيه نيز در محکمه ملکى محاکمه شوند.

منبع افزوده است که قاضى القضات، به اساس اين تقاضا حکم داده است که محکمۀ ديوان ابتدايى کابل، مى تواند در مورد هردو بخش قضيه قتل فرخنده، فيصله صادر کند.

لوى څارنوالى در هفتم ثور گفته بود که تا هنوزهم برخى فاعلين اين قتل، دستگير نشده و در صورت دستگيرى، دوسيه هاى آنان نيز از سوى څارنوالى تکميل و به محکمه فرستاده خواهد شد .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر