زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سروى: شاخص نسبى کاروبار در افغانستان پايين آمده است

سروى: شاخص نسبى کاروبار در افغانستان پايين آمده است

author avatar
4 Aug 2015 - 16:18
سروى: شاخص نسبى کاروبار در افغانستان پايين آمده است
author avatar
4 Aug 2015 - 16:18

کابل (پژواک، ١٣ اسد٩٤): هفتمين سروى اتاق تجارت و صنايع، نشان می‌دهد که شاخص شرايط عمومى کار و بار نسبت به دو سال گذشته در افغانستان، از ٣١ درصد به ٢.٢ درصد تنزيل يافته است.

در سروى جديد اين اتاق که در ماه جوزاى سال روان در ولايات کابل، بلخ، کندهار، هرات و ننگرهار با اشتراک ٥٦٠ شرکت انجام شده، آمده است که شرايط کاروبار در سه ماه اول سال روان بدتر شده است.

به اساس سروى؛ هرات، کابل و کندهار به ترتيب در پايين ترين درجه رضايت قرار دارند، ولى بلخ و ننگرهار براى شش ماه آينده خوشبين تر می‌باشند.

همچنان يافته هاى اتاق تجارت، بيانگر آن است که سکتور تولید، از وضعیت نسبتاً خوب برخوردار است؛ اما سکتورھای ساختمانی، تجارت و خدمات بیشتر صدمه ديده اند.

منبع افزوده است که اکثریت شرکت ھای سروی شد، گفته اند که تعداد کارمندان شان نسبت به سه ماه قبل کمتر شده، خوشبینی سروی شدگان در مورد وضعیت امنیتی کاھش یافته؛ اما تقاضا برای اصلاحات اداری به تدریج افزایش یافته است.

به اساس سروى ارزیابی موانع عمدۀ کاروبار نشان می دھد که امنیت کافی، مھم ترین عامل برای توسعه و انکشاف کاروبار متشبثین است و پس از امنیت به ترتیب تقاضا؛ اصلاحات اداری، زیرساخت ھای بھتر و دسترسی به منابع مال، عوامل اساسی برای رشد کاروبار اقتصادی به شمار می‌روند.

سروى نشان مى دهد، طوری که تقاضا برای اصلاحات اداری در چھار سروی اخیر اين اتاق افزایش یافته و برای اولین بار رقم کسانی که اصلاحات اداری را مھمترین نیاز برای توسعه و انکشاف کاروبارشان قلمداد کرده اند، نسبت به آنانی که انکشاف زیرساخت ھا را در صدر خواسته ھای شان قرار داده اند، افزایش یافته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر