زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ملل متحد اولين پروژۀ “صلح شهرى” را در باميان روى دست گرفت

ملل متحد اولين پروژۀ “صلح شهرى” را در باميان روى دست گرفت

author avatar
6 Aug 2015 - 10:35
ملل متحد اولين پروژۀ “صلح شهرى” را در باميان روى دست گرفت
author avatar
6 Aug 2015 - 10:35

باميان(پژواک، ١٥اسد٩٤):مرکزاسکان بشر ملل متحد "هبیتات " نخستين پروژه "صلح شهرى" را که شامل ظرفیت سازی و تدویرپلان انکشافی شوراها واجراى پروژه ها است درولايت باميان عملى ميکند.

قرارداد اين پروژه بين والى باميان و مسوول دفتر هبيتات به امضا رسيد.

پروژۀ صلح شهرى، سه ساله بوده و در سطح پنج شوراى انکشافی مرکز باميان عملى میگردد.

محمد طاهر زُهیر، والی بامیان ميگويد که بامیان یکی از ولایات امن است وازهمين جهت اين پروژه نخست دراينجا عملى ميگردد.

وی افزود که صلح تنها دربرگیرنده حل مشکل بین دومتخاصم در دوسنگر نیست، بلکه براى حل منازعات اجتماعی نيز به کار گرفته میشود.

زُهیر گفت: "برنامه صلح شهری اگردرست مدیریت شود میتواند کمکى بر تقویه زندگی اجتماعی وحل منازعات ناخواسته در جامعه باشد و ما از این برنامه استقبال میکنیم. "

خادم حسین فطرت شاروال بامیان ميگويد که این پروژه بيش از٤٠٠هزاردالرهزينه دارد که زیر نظر ولایت ،شاروالی و دفتر هبیتات برای شوراهای انکشافی به مصرف میرسد .

وی به آژانس خبرى پژواک گفت که طبق رایگیری که بین شوراها صورت گرفته از این برنامه پنج شورادربخش های ظرفیت سازی، تدویر پلان های انکشافی شوراها وعملى نمودن پروژه ها که ازطرف خود مردم انتخاب ميشود، مستفيد ميگردند.

سید مبارز حسینی، ریيس دفتر هبیتات در بامیان ميگويد که پروژه اعمال "صلح شهری" در هشت ولایت به اجرا در می آید که بامیان اولین ولایتى است که کارش اينک آغاز شده است.

به گفتۀ منبع، فعلاً اين پروژه درمراکز ولايات عملى ميگردد،در این برنامه پس ازآنکه در قسمت ظرفیت سازی شوراها کار شود، خود شوراها پروژه انکشافی را معرفی وپول آن را هبیتات ميپردازد تا باشد سیستم شورا نهادینه شود ودر تمام موضوعات محل خود مردم سهم بگیرند.

محمد یوسف،ریيس شوراى انکشافی منطقۀ زرگران مرکز باميان این پروژه را برای ارتقاى ظرفیت وکارهای انکشافی خوب خوانده گفت ،یقیناً که شوراها میداند که پول وهزینه اى را که برای پروژه های عام المنفعه در نظر گرفته شده در جايى مصرف نمایند که بیشترین استفاده از آن صورت بگیرد .

وی علاوه نمودکه شوراى انکشافی قریه میداند که مشکلات شان چیست؟چه در بخش آبرسانی ویا برق ویا هم مشکل دیگری که وجود داشته باشد با مشوره تمام مردم محل پروژه را انتخاب خواهند کرد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر