زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معلولین: دولت به نیازمندی‌های ما بی‌توجه است

معلولین: دولت به نیازمندی‌های ما بی‌توجه است

author avatar
13 Aug 2015 - 19:19
معلولین: دولت به نیازمندی‌های ما بی‌توجه است
author avatar
13 Aug 2015 - 19:19

چاریکار (پژواک، ۲۲ اسد۹۴): نمایندگان شورا اجتماعی معلولین کشور، می‌گویند که مشکلات معلولین با گذشت هر روز افزایش می‌باید اما دولت به وضعیت این قشر توجه نکرده است.

این انتقاد امروز در نشستی با حضور شماری از نمایندگان شورای اجتماعی معلولین در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان برگزار شده بود، مطرح گردید.

امام الدین قانع، رئیس شورای اجتماعی معلولین افغانستان که در این گردهمایی حضور یافته بود، نسبت به آنچه که بی توجهی دولت به وضعیت نامناسب معیشت معلولین خواند ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «با آنکه معلولین جان فشانی کردند و اعضای بدن خود را از دست داده‌اند تا وطن خود را آزاد کنند اما با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند اما دولت بخاطر رفع مشکلات آنان اقدام نمی‌­کند.»

قانع افزود که خانواده‌هایی از معلولین را می‌شناسد که نان برای خوردن نمی یابند و یا برخی دیگر قدرت خرید یک جفت کفش (بوت) را هم برای فرزندان خود ندارند .

رئیس شورای اجتماعی معلولین کشور تصریح کرد که به معلولین گفته می‌شود افتخار کشور هستند اما به وضعیت بسیار نامناسب زندگی آنان رسیدگی نمی‌شود.

عبدالحکیم همدرد، رئیس شورای اجتماعی معلولین ولایت‌های پروان، کاپیسا و پنجشیر نیز گفت که مشکلات معلولین این ولایات همچنان حل ناشده باقی مانده و دولت به وضعیت این قشر رسیدگی نکرده است.

وی از نهاد‌های دولتی وغیر دولتی فعال در این عرصه خواست تا به برای کاهش مشکلات اقتصادی معلولین با جدیت اقدام کنند.

غلام بهاءالدین جیلانی، رئیس شورای ولایتی پروان نیز گفت که این شورا از شورای اجتماعی معلولین حمایت می‌کند تا به صورت یکپارچه برای کسب حقوق این قشر کار کند.

شاه ولی شاهد، معاون والی پروان نیز در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان معلولین گفت که نا‌امنی‌ها و ناهنجاری‌ها در افغانستان هنوز پایان نیافته است و با گذشت زمان بر شمار معلولین افزوده می‌شود.

به گفته وی، اداره محلی با توجه به امکاناتی که دارد آماده است تا در زمینه جذب کمک برای این قشر با جدیت بیشتر عمل کند.

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر