زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مکاتب و پوهنتونهای کشور با تکنالوژی معلوماتی وصل می شود

مکاتب و پوهنتونهای کشور با تکنالوژی معلوماتی وصل می شود

author avatar
15 Aug 2015 - 16:23
مکاتب و پوهنتونهای کشور با تکنالوژی معلوماتی وصل می شود
author avatar
15 Aug 2015 - 16:23

کابل (پژواک،۲۴اسد ۹۴): وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی؛ مکاتب و پوهنتونهای کشور را با تکنالوژی معلوماتی وصل می کند.

به همین منظور تفاهمنامۀ سه جانبه تحت عنوان "تکنالوژی معلوماتی در آموزش" امروز میان وزراى  مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تحصیلات عالی و معارف در کابل به امضا رسید.

عبدالرزاق واحدی وزیرمخابرات و تکنالوژی معلوماتى، در مراسم عقد این تفاهمنامه گفت که هدف از امضای تفاهمنامه، فراهم آورى سهولت انترنت، آموزش، اتاقهای مجهز با کمپیوتر برای برنامه های تعلیمی، تحصیلی و ارتقای ظرفیت استادان در معارف و تحصیلات عالی می باشد.

منبع، زمان اين قرارداد را پنج سال خواند و افزود که هزينۀ آن، از سوی صندوق انکشاف مخابراتی پرداخت میگردد.

به گفته وی، درحال حاضر بیش از ۱۷ میلیون دالر براى وزارت معارف و بیش از سه میلیون دالر دیگر به وزارت تحصیلات عالی در دوسال تعهد شده است.

واحدی درادامه گفت که این وزارت متعهد گردیده که زمينۀ استفاده از مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در تعلیم و تحصیل وفراهم آورى سهولت ویدیوکنفرانس مطابق به نیازمندی، برای مراکز تعلیمی و تحصیلی عامه در سراسر کشور را فراهم نماید.

وی اظهار خوشى کرد که فعال شدن این سیستم، زمینه تعلیم و تحصیل بهتر را برای شاگردان مکاتب و محصلین فراهم نموده و ظرفیت استادان پوهنتونها و مکاتب را ارتقا مى بخشد.

بربنياد معلومات وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، با استفاده از تکنالوژی معلوماتی،  برعلاوۀ اینکه همه پوهنتون های کشور با هم وصل میگردند؛ بخاطر اتصال آنها با پوهنتون جهان توسط فایبرگلاس از صندوق انکشاف خدمات مخابراتی نیز کمک مالی و تکنیکی صورت ميگيرد.

فریده مومند وزیر تحصلات عالی، هدف امضاى این تفاهمنامه را؛ تقویت و بلند بردن ظرفیت های تحصیلی معارف و تحصیلات عالی عنوان کرد.

وی گفت به اساس این همکاری، ضمن اینکه در پوهنتون ها سهولت های انترنت برای محصلین و استادان فراهم می شود، بلکه پوهنتون های کشور را با پوهنتون های جهان نیز وصل می کند.

افزون برآن اين مقام وزارت تحصيلات عالى ومسلکى خاطرنشان کرد که این تفاهمنامه، نه تنها آموزش از راه دور را تقویت می کند، بلکه در راستاى بلند بردن سطح آگاهی محصلین  و ارتقاى سطح دانش استادان نیز موثر واقع می شود.

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف طى صحبتى گفت: "با امضای این تفاهمنامه، دسترسی و کیفیت تعلیم و تربیه از طریق انترنت بهتر می گردد."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر