زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزير ماليه از عقب مانى ٧ ميليارد افغانى درعوايد دولت خبر داد

وزير ماليه از عقب مانى ٧ ميليارد افغانى درعوايد دولت خبر داد

author avatar
17 Aug 2015 - 16:42
وزير ماليه از عقب مانى ٧ ميليارد افغانى درعوايد دولت خبر داد
author avatar
17 Aug 2015 - 16:42

کابل(پژواک،٢٦ اسد ٩٤): وزير ماليه، از عقب مانى ٧ ميليارد افغانى درعوايد دولت خبر داد و به مسوولان جمع آورى عوايد گفت: "کسى که هدف تعيين شده را جمع آورى نکرد، سه ماه برايش وقت مى دهيم، شرافتمندانه استعفا بدهد."   

اکليل حکيمى وزير ماليه کشور که در نشست "مرور بر اجراآت سال مالى ١٣٩٣ و شش ماه اول سال مالى ١٣٩٤ وزارت ماليه" در کابل، خطاب به مسوولان گمرک ها و مستوفيت ها گفت: "اهدافى که تعيين شده بود، چيزى که شما تعهد کرده بوديد و به اساس آن ما به جامعه جهانى تعهد کرده بوديم و حالى قرار محاسبه اى که ما داريم، در حدود شش تا هفت ميليارد افغانى پس مان هستيم."

وزير ماليه گفت که اين عقب مانى در عوايد، به دليلى است که در برخى ولايات کشور عوايد کمتر از هدف تعيين شده جمع آورى شده است.

وى نام ولايات يادشده را نگرفت و خطاب به مسوولان گمرکات و مستوفيت هاى گفت: "اهدافى که تعيين شده، انتظارما از شما اين است،  برعلاوه اين که آن اهداف را برآورده سازيد، بلکه از آن بيشتر... را جمع آورى کنيد، هرکسى که هدف را تعيين کرده و فيصدى بيشتر را جمع آورى کرد و عوايدش بيشتر بود، مورد مکافات قرار مى­گيرد و کسى که هدف تعيين شده را جمع آورى نکرد، سه ماه برايش وقت مى دهيم، خودش شرافتمندانه استعفا بدهد."    

وزير ماليه جزييات در مورد هدف تعيين شده و رقم جمع آورى شده عوايد را ارايه نکرد؛ اما اجمل حميد عبدالرحيم زى سخنگوى وزارت ماليه به تاريخ ١٣ سرطان سال روان، دريک نشست خبرى در کابل گفته بود که امسال براى جمع آورى عوايد ١٢٣ ميليارد افغانى هدف تعيين شده است.

عبدالرحيم زى گفته بود که درشش ماه اول سال مالى روان، در حالى ٥٤،٦٨ ميليارد افغانى عوايد جمع آورى شده است که سال گذشته در اين مدت، رقم عوايد جمع آورى شده به بيش از ٥١ ميليارد افغانى می‌رسيد.

وزير ماليه از اشتراک کنندگان نشست خواست تا مشکلات موجود در قسمت جمع آورى عوايد و راه هاى حل آن را دريابند. 

وى همچنان  از کارمندان وزارت ماليه خواست تا دارايى هاى شان را ثبت کنند و درتقررى ها دراين وزارت واسطه هيچ فردى نشوند؛ زيرا براى وى تنها ظرفيت و علميت اهميت دارد.  

هرچند مسوولان وزارت ماليه، مانع مصاحبه با مسوولان گمرکات و مستوفيت ها با خبرنگاران مى­شدند؛ اما برخى از مسوولان گمرکات و مستوفيت ها گفتند که براى رسيدن به هدف تعيين شده عوايد تلاش مى کنند.

حاجى شمس الدين مستوفى ولايت زابل، به خبرنگاران گفت که امسال ٩٤ ميليون افغانى هدف براى عوايد اين ولايت تعيين شده و تاکنون ٦١ ميليون افغانى جمع آورى شده است.

به گفته وى، هرچند ناامنى ها در اين ولايت يک مشکل عمده براى جمع آورى عوايد مى باشد؛ اما تا آخرين حد تلاش مى کند که به هدف تعيين شده برسد. 

عبدالرافع مدقق آمر عوايد مستوفيت ولايت لوگر گفت: "ما درقسمت جمع آورى عوايد در ولايت لوگربا مشکلات امنيتى مواجه هستيم، از چهار ولسوالى نمى توانيم عوايد را جمع آورى کنيم، صرف از دو ولسوالى عوايد را جمع آورى مى کنيم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر