زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سخنگوى وزارت مخابرات از فساد گسترده دراين وزارت خبرداد

سخنگوى وزارت مخابرات از فساد گسترده دراين وزارت خبرداد

author avatar
24 Aug 2015 - 17:52
سخنگوى وزارت مخابرات از فساد گسترده دراين وزارت خبرداد
author avatar
24 Aug 2015 - 17:52

کابل (پژواک،۲ سنبله ۹۴): سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژى معلوماتى، با بى کفايت خواندن مسوولان و وجود فساد گسترده دراين وزارت، استعفا داد؛ اما مقامات دراين وزارت چنين ادعاها را بى بنياد وعارى از حقيقت ميدانند.

نصرت رحیمی ميگويد که يکى از موارد فساد، در"شبکه مخابراتی سلام" بوده که کمپنی های مخابراتی و وزارت مخابرات همدست شده و اين شبکه را ناکام ساختند و کریدت کارت های شبکه را از بازار جمع نمودند.

وى که امروز در يک نشست خبرى صحبت ميکرد، افزود که باید برای کارمندان دولتی، سیمکارت های شبکه مخابراتی سلام توزیع شود؛ اما بجای آن، سیمکارت شبکه های خصوصی توزیع شده، که این خود یک ضربۀ محکم به شبکه مخابراتی سلام است.

سخنگوى وزارت مخابرات علاوه نمود که با فعال شدن شبکه مخابراتی سلام، ضمن اینکه قیمت ها پائین آمد، کیفیت مخابراتی نیز بالا رفت. در این شبکه ۶۵ میلیون دالر سرمایه گذاری شده؛ اما نه تنها تاکنون رشد نکرده، بلکه با سایر شبکه های مخابراتی هم رقابت کرده نمی تواند.

رحيمى افزود که که وزارت، شبکه های مخابراتی را از جریمه معاف می کند، که این خود یک خیانت بزرگ است و نباید معاف شوند و باید کمپنی های مخابراتى که تخلف می کنند جریمه شوند؛ تا در صدد اصلاح خود باشند.

 افزون برآن وى گفت که در گذشته تا ۹۰ درصد کشور، تحت پوشش مخابراتی قرار داشت؛ اما حالا ساحه پوشش آن کم شده است.

وى درادامه خاطرنشان کرد: "در گذشته در اکثریت ولایات، پوشش انترنتی را به ۵۰ درصد رسانده بودیم؛ اما اکنون ساحه پوشش انترنتی پائین آمده است."

رحيمى با ذکراينکه تاحال سیستم انالوگ به دیجیتل تبدیل میشد؛ اما تاکنون چنین نشده است، فعال ساختن ستلایت را نيز مهم خوانده افزودکه از طريق ستلايت ١٥ ميليون دالر مفاد به دست مى آمد؛ اما بخاطر بی کفایتی رهبری وزارت، ضمن اينکه اين پول به دست نيامده، وزارت میلیون ها دالر ضرر نیز می کند.

به گفتۀ موصوف در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، دونیم میلیارد دالر سرمایه گذاری شده است؛ اگر توجه به حال این وزارت  نشود، همه دستاوردهای یک دهۀ گذشته از بین خواهد رفت.

وى خاطرنشان کرد که با آمدن وزير جديد مخابرات، بحران در وزارت بيشتر شده و وى بخاطر همين بى کفايتى و فساد گسترده در وزارت، تصميم گرفت که امروز استعفا نمايد.

  اماانجنير بريالى حسام معين تخنيکى وزارت مخابرات و تکنالوژى معلوماتى، درصحبت اختصاصى با آژانس خبرى پژواک، چنين ادعا را بى اساس وبى بنياد خواند.

حسام گفت: "متاسفانه نصرت رحیمی، فرد تخنيکى وفنى نيست؛ ادعاى وى درمواردى که صورت گرفته بدون درک وهوايى ميباشد."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر