زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاهراه کابل – کندهار نياز به ترميم جدى دارد

شاهراه کابل – کندهار نياز به ترميم جدى دارد

author avatar
15 Sep 2015 - 18:56
شاهراه کابل – کندهار نياز به ترميم جدى دارد
author avatar
15 Sep 2015 - 18:56

قلات ( پژواک،٢٤سنبله ٩٤): مسافرين ، رانندگان وسايط شاهراه کابل – کندهار و شمار باشندگان ولايت زابل مى گويند که اين راه نهايت تخريب شده است که منتج به افزايش  حادثات ترافيکى و تلفات مردم گرديده است.

به گفته آنها، سير وحرکت  عارى از کنترول وسايط باربرى ، ماين هاى کنارجاده، جنگها و رويدادهاى طبيعى عوامل اند که سرک را ويران نموده  و باعث افزايش واقعات ترافيکى شده است.

مسوولين زابل نيز مشکلات مردم را به جا مى داند و مى گويند که ترميم شاهراه کابل- کندهار را با وزارت فوايد عامه شريک نموده  و اميد مى برد که بودجه برايش اختصاص داده شود.

محمد الله يکتن از باشندگان ولسوالى شاه جوى زابل به آژانس پژواک گفت که هر روز در مسير شاهراى کابل – کندهار يک واقعه ترافيکى کوچک يا بزرگ رخ مى دهد.

قرار گفتۀ نامبرده ، حکومت از ابتدا رفت و آمد موترهاى باربرى را کنترول نه کرد و هرکس نظر به توانش وسايط شان را باربندى کردند که سرانجام سرک تخريب شد.

قرار گفتۀ موصوف ، اکنون در سرک بين قلات و شاه جوى خندق ها ايجاد شده و تردد وسايط در آن دشوار است.

عبدالرحيم  يکتن از باشندگان ديگر زابل در جريان گفتگو با پژواک گفت که رويدادهاى امنيتى عامل ديگر ويران شدن سرک است.

موصوف مى گويد که طالبان مسلح در کنار سرک براى نيروهاى افغان ماينها تعبيه مى نمايند که در نتيجه سرک تخريب شده و سبب ازياد رويدادهاى ترافيکى مى شود.

به گفتۀ وى، که حريق نمودن وسايط کلان از سوى طالبان ، نيز باعث تخريب سرک شده است.

در منطقه زابل، ١٠ کيلومتر سرک شاهراى کابل – کندهار در آواخر سال گذشته از دولت دوباره ترميم گرديد؛ اما،باشندگان منطقه مى گويند که رانندگان وسايط بر شاهرا مى گويند که نياز به کار بيشتر است.

عبدالجبار يکتن از رانندگان موتر تيلر که بر شاهراى کابل – کندهار رفت و آمد مى نمايد به آژانس پژواک گفت که خراب بودن راه سبب بروز مشکلات زياد گرديده است.

نامبرده مى گويد زمانيکه سرک خراب نه بود، آنها از کندهار به کابل در ١٠ ساعت مى رسيدند؛ اما اکنون ٢- ٣ روز را در بر مى گيرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر