زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۵۰ میلیون دالر بخاطر ارتقاى ظرفیت نظام تحصیلی هزینه می‌شود

۵۰ میلیون دالر بخاطر ارتقاى ظرفیت نظام تحصیلی هزینه می‌شود

author avatar
29 Sep 2015 - 17:51
۵۰ میلیون دالر بخاطر ارتقاى ظرفیت نظام تحصیلی هزینه می‌شود
author avatar
29 Sep 2015 - 17:51

کابل (پژواک، ۷میزان۹۴): موافقتنامه ای به ارزش ۵۰ میلیون دالر، میان بانک جهانی و وزارت مالیه امضا شد که بر مبنای آن، این پول در یک برنامه پنج ساله بخاطر ارتقاى ظرفیت نظام تحصیلی کشور هزینه می‌شود.

وزارت مالیه، در خبرنامه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است این پول که از سوی منابع کمک کننده، به صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) داده شده است، تحت اداره بانک جهانی به مصرف خواهد رسید.

قرار است به کمک این پول، پروژه ارتقاى ظرفیت نظام تحصیلی، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ توسط وزارت تحصیلات عالی، در تمامی پوهنتون‌های کشور اجرا گردد.

در ادامه این خبرنامه آمده است که هدف از این پروژه، دسترسی و بهبود کیفیت تحصیلات عالی، افزایش ثبت نام دانشجویان در پوهنتون‌ها، گسترش پوهنتون‌ها، نظارت از برنامه‌های استراتژیک توسعوی طبق برنامه ملی وزارت تحصیلات عالی و افزایش تعداد کادر‌های علمی که در اوقات رسمی پیوسته کار کنند و حداقل سند ماستری داشته باشند، مى باشد.

 گفته شده است که مطابق با این برنامه، ظرفیت کادر تحصیلی در رشته‌های علوم طبیعی و علوم زیستی، علوم کمپیوتری، انجنیری تولید و ساختمان، صحت، حفظ محیط زیست، زراعت، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، مدیریت و پالیسی اداری، و ادبیات انگلیسی ارتقا خواهد یافت.

وزارت مالیه افزوده است که ۵۰۰ هزار محصل و ۱۰ هزار عضو اکادمیک، مدیر و کادر فنی پوهنتون‌های سراسر کشور، از این پروژه بهره‌مند خواهند شد.

 

 

 

 

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر