زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صرف به شفاخانۀ رحمان پشاور در هر ماه ٦ هزار افغان مراجعه مى کند

صرف به شفاخانۀ رحمان پشاور در هر ماه ٦ هزار افغان مراجعه مى کند

author avatar
7 Oct 2015 - 18:11
صرف به شفاخانۀ رحمان پشاور در هر ماه ٦ هزار افغان مراجعه مى کند
author avatar
7 Oct 2015 - 18:11

پشاور (پژواک، ١٥ ميزان ٩٤): به سبب نبود تشخيص درست بيماران  و تداوى مطمئن درافغانستان، تنها به شفاخانۀ موسوم به رحمان در پشاور، هر ماه بيشتر از ٦ هزار مريض افغان مراجعه مى کنند.

گزارشگر پژواک که طى سفر ژورناليستکى خود از اين شفاخانه ديدار نموده، مى گويد در صورتيکه حکومت به صحت شهروندان در داخل کشور توجه جدى معطوف نکند، مشکلات صحى افغانها در خارج از کشور با مصرف هنگفت هم حل نخواهد شد.

شفاخانۀ رحمان، ضمن تداوى امراض قلب و عمليات جراحى در بخش معالجۀ امراض ديگر نيز شهرت دارد؛ در شهر پشاور ايالت خيبر پشتونخواه از جمع شفاخانه هايى است که از ولايات مختلف کشور،  هر روز صدها مريض به آن منتقل مى گردد.

در کنار شفاخانۀ رحمان، شفاخانه هاى ديگر چون نارتويست نيز قرار دارد که شمار زياد افغانها نيز به آن انتقال داده مى شوند.

محمد طارق رييس شفاخانۀ رحمان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در هر برج اضافه تر از ٦ هزار مريض افغان به اين شفاخانه انتقال مى گردند.

موصوف علاوه نمود که از جمع مريضان متذکره، دست کم ٢ هزار تن آنها قابل بستر مى باشند و ديگران، بعد از معالجه رخصت مى شوند.

بيماران و پايوازان

شمار مريضان افغان و پايوازان آنها در شفاخانۀ رحمان مى گويند که به علت عدم تشخيص امراض و ادويۀ بى کيفيت، مجبور اند تا با متقبل شدن مشکلات، تا اين شفاخانه خود را برسانند.

محمد ظاهر، فرد مُسن  بيمار که باشندۀ ولايت ننگرهار است در بستر شفاخانۀ رحمان به آژانس خبرى پژواک گفت :" تکليف گرده دارم، در جلال آباد زياد تداوى کردم؛ اما علاجم نشد، مجبور شدم تا اين جا بيايم."

به گفتۀ وى، تشخيص و تداوى هر دو در اين شفاخانه خوب است ؛ اما براى آنانيکه وضعيت اقتصادى شان بهتر است ، نه مانند شخص مريض او که بى بضاعت است.

نامبرده علاوه نمود که اجراى معاينات و بسترشدن در اين شفاخانه، به زور پول صورت مى گيرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر