زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

براى برگزارى مراسم عاشورا آمادگى لازم گرفته شده است

براى برگزارى مراسم عاشورا آمادگى لازم گرفته شده است

author avatar
20 Oct 2015 - 14:40
براى برگزارى مراسم عاشورا آمادگى لازم گرفته شده است
author avatar
20 Oct 2015 - 14:40

کابل (پژواک، ٢٨ميزان٩٤): وزير ارشاد، حج و اوقاف ميگويد که هموطنان، بايد در روزعاشورا به عوض قمه  وزنجير زدن زدن به جان شان، خون خود را به نيازمندان اهدا نمايند.

فيض محمد عثمانى در کنفرانسى که با حضور علماى شيعه و سنى، امروز درکابل برگزارشد، به مناسبت روز عاشورا(دهم محرم الحرام) تسليت عرض نمود وگفت که وزارت در بخش هاى مختلف براى برگزارى محافل اين مراسم آمادگى لازم گرفته است.

امام حسين نواسۀ حضرت محمد (صلى الله عليه و سلم) و ٧٢ تن از يارانش، در دهم ماه محرم الحرام سال ٦١ هجرى قمرى، در دشت کربلاى عراق، توسط  يزيد به شهادت رسيد.

دهۀ محرم ازجمله روز های مذهبی مسلمانان است، که همه ساله از آن درکشورهای اسلامی طی مراسم ویژه  بزرگداشت به عمل می آید .

امسال دهم محرم به روز شنبۀ آينده با مراسم مذهبى در مساجد و تکيه خانه هاى کشور برگزار ميشود.

وزير ارشاد، حج و اوقاف گفت که حضرت امام حسين (رض) به همه مسلمانان تعلق دارد ومحبت با آن حضرت و اهلبيت، مقتضاى ايمان شيعه و سنى است .

وى علاوه کرد: "همه مسلمانان بايد به احساسات همديگر احترام قايل شده ودست به کارى نزنند که دشمن ازآن استفاده کند. اخوت ، برادرى و حُسن همجوارى خود را نشان دهند و با نيروهاى امنيتى همکارى کنند تا اين مراسم به خيروخوبى سپرى شود."

عثمانى ازعلما خواست تا به سمع مردم برسانند که اين مراسم اگر از يکطرف عزا دارى است ، از سوى ديگر نشاندهندۀ فرهنگ عالى يک مسلمان است.

وى گفت: "برادران عزادار بايد دست به کار هايى نزنند که اسلام را زير سوال برده و سبب انتقاد شوند؛ "به جاى قمه زدن وزنجير زدن، خوب است که به نيازمندان خون بدهند و از ازدحام هاى بيجا پرهيز کنند."

وزير ارشاد، حج و اوقاف، ازمخالفان مسلح دولت دعوت کرد که بيايند به جاى  جنگ و خونريزى  به ميز مذاکره بنشينند و صلح نمايند.

خواست علما دراين نشست از برگزار کنندگان مراسم عاشورا اين بود که  همه با هم همکار بوده بانيروهاى امنيتى در قسمت تامين امنيت شان و کسانى که مراسم را برگزار ميکنند بکوشند.

آنان ازعزاداران  خواستند تا در فضاى آرام ، بدون اينکه مزاحم ديگران شده، سبب بندش راه ها اذيت و آزار ديگران شوند، مراسم را برگزار کنند و با رفتار متمدنانۀ شان، اخلاق والاى يک عزادار و يک مسلمان را به نمايش بگذارند، خون اهدا کنند و با نيروهاى امنيتى همکارى نمايند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر