زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ستانکزى: در رقابت ها با زيمبابوى تجارب مفيد کسب کرديم

ستانکزى: در رقابت ها با زيمبابوى تجارب مفيد کسب کرديم

author avatar
3 Nov 2015 - 15:40
ستانکزى: در رقابت ها با زيمبابوى تجارب مفيد کسب کرديم
author avatar
3 Nov 2015 - 15:40

کابل  (پژواک، ١٢ عقرب٩٤): اصغر ستانکزى کپتان تيم ملى کرکت افغانستان مى گويد که در جريان رقابت ها با زيمبابوى، تجارب جديدى کسب نموده که مفيد واقع شده است.

افغانستان که کشور داراى عضويت درجۀ دوم کرکت است، چند روز پيش با کشور زيمبابوى که داراى عضويت درجه يک است ، به سلسلۀ رقابت هاى  يک روزه و بيست اورۀ جهانى، زيمبابوى را مغلوب ساخت.

در تاريخ ٢٠٠ سالۀ کرکت، اين بار نخست است که يک تيم داراى عضويت درجۀ دوم به کشور داراى عضويت درجه يک شکست مى دهد.

اصغر ستانکزى کپتان تيم ملى کرکت کشور مى گويد که اين پيروزى بزرگ، مسوولين کرکت زيمبابوى، شايقين اين کشور و جهانيان را حيرت زده نمود.

نامبرده در آغاز مراسم رقابت هاى بيست اورۀ شش دوشه کرکت در کابل، به آژانس خبرى پژواک گفت که آنها از روى يک پلان مرتب به زيمبابوى رفته بودند.

ستانکزى افزود: “کرکت بورد، ما را چند روز قبل از آغاز رقابت هاى رسمى به زيمبابوى فرستاد، در آنجا تمرينات و مسابقات دوستانه را اجرا کرديم که فايده بيشتر از آن برداشتيم.”

قرار گفتۀ وى، به سبب اين تمرينات و مسابقات دوستانه با ميدان ها، بازيکنان و اقليم زيمبابوى آشنا شديم.

کپتان تيم ملى کرکت افزود که در روز نخست بازى جهانى، بازيکنان تحت فشار قرار گرفتند و يکى پى ديگر از ميدان خارج شدند که مسابقه را به تيم مقابل واگذارنموديم.

نامبرده گفت که بعد از شکست، آگاهان محلى و مسوولين کرکت فکر مى کردند که تيم افغانستان ضعيف است و رقابت هاى ديگر را نيز خواهد باخت؛ اما پيروزى اخير تيم ملى، اين حدس و گمان آنها را نادرست ثابت کرد.

اصغر افزود: “بعد از رقابت نخست، پلان عوض کردن را در تيم آغاز نمودم؛ از انضمام الحق سرمربى ابراز امتنان مى نمايم که نه تنها اين پيشنهادم را پذيرفت، بلکه همکارى ديگرى را نيز انجام داد.”

به گفتۀ وى، در رقابت دوم محمد نبى عيسى خيل کپتان اسبق که از مدتى خوب ندرخشيده بود، در نمبر سوم وارد مرحلۀ توپ اندازى گرديد که اين فيصله زمانى مفيد و موثر ثابت شد که نبى در کرکت يک روزه، صد دوش را اجرا کرد.

نامبرده افزود که اين صد دوش نه تنها به نبى، بلکه به تيم ملى کرکت و کرکت افغانستان نهايت مفيد واقع شد.

همچنان وى گفت که عيسى خيل، بازيکن نيرومند افغانستان است که از چندى بدينسو تحت فشار قرار داشت.

نامبرده افزود: “بعد از اجراى صد دوش، در شيوۀ بازى نبى تغيير واضح رونما گرديد که در بازى هاى آينده نيز خوب درخشيد که به پيروزى و مفاد افغانستان انجاميد.”

اصغر ستانکزى گفت که ميادين زيمبابوى براى توپ اندازان مناسب بود؛ زيرا آنها در بازى هاى آي نده به عوض رشيدخان، به شاه پورځدران چانس داد و موصوف با انجام بازى خود، فيصلۀ آنها رادرست ثابت کرد.

سرتيم ملى علاوه کرد که در رقابت نهايى، آنها تغيير جدى کردند و گلبدين نايب را نيز به مرحلۀ سوم توپ زنى فرستادند.

قرار فرموده وى، نايب نيز فيصلۀ آنها را درست ثابت نمود، نه تنها خوب درخشيد، بلکه الى پنجاه دوش را به نفع افغانس تان اجرا کرد و بهترين بازيکن رقابت اخير عنوان شد.

ستانکزى گفت که انضمام الحق مربى جديد نيز در مدت اندک نهايت کوشش و تلاش کرد.

نامبرده علاوه نمود که موصوف قبل از هر رقابت، دو نشست با آنها انجام مى داد و درمورد مسابقه پلان اختصاصى را به آنه ا ارايه مى کرد.

وى گفت که انضمام الحق، ضمناً با هر بازيکن نشست ويژه انجام مى داد و کمى و کاستى بازى را به وى انگشت نما مى کرد.

اصغر علاوه کرد: “انضمام، برخى بازيکنان را از لحاظ ذهنى و روانى به مسابقه آماده مى کرد که تعدادى بازيکنان تحت فشار قرار داشتند.”

شايان ذکر است که انضمام الحق، چند ماه پيش به صفت کپتان تيم ملى تعيين گرديد و اين بار نخست است که افغانستان در موجوديت وى، چنين پيروزى  را از آن خود مى نمايد.

در اين مورد، ستانکزى در پاسخ به پرسشى گفت: “من خود را خيلى خوشبخت احساس مى نمايم که در تحت کپتانى من، افغانستان اين پيروزى را از آن خود کرد؛ اما در اين پيروزى همه بازيکنان شامل بودند.

اما نامبرده علاوه نمود که بعد از اين پيروزى، مسووليت هاى آنها و اميدهاى مردم از ايشان افزايش يافته است؛ فلهذا آنها بايد حتى المقدور تلاش نمايند تا در مسابقات آينده نيز به کشور افتخار آفرينى کنند. 

 

 

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر