زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتمر و حکمت کرزى عازم هندوستان مى شوند

اتمر و حکمت کرزى عازم هندوستان مى شوند

author avatar
4 Nov 2015 - 12:45
اتمر و حکمت کرزى عازم هندوستان مى شوند
author avatar
4 Nov 2015 - 12:45

کابل(پژواک، ١٣عقرب٩٤): قرار است که حنيف اتمر مشاور امنيت ملى و حکمت کرزى معين وزارت امور خارجه، در هفتۀ جارى به هندوستان سفر نمايند.

رسانه هاى هندى، به تاريخ(١٣ عقرب) خبر دادند که حنيف اتمر و هيئت همراهش،  با همتاى هندى خود و ساير مقامات ديدار خواهند کرد.

منبع افزوده است که حنيف اتمر، درحالى عازم دهلى جديد ميشود که روابط اشرف غنى رييس جمهور افغانستان با پاکستان چندان خوب نيست.

قابل ذکر است که اشرف غنى، بعد از انتخاب شدن به حيث رييس جمهور، نخست به پاکستان سفر نمود که اين کار، باعث سردى در روابط دهلى – کابل شد.

رسانه هاى هندى گفته اند که توجه بيشتر در جريان سفر حنيف اتمر، بر کمک هاى نظامى خواهد بود و  به ويژه  در مورد  فراهم کردن هليکوپترهاى ام اى ٢٥ صحبت خواهد شد.

به اساس تفاهمنامه هاى امنيتى، مسووليت تجهيز نيروهاى افغان به دوش امريکا و ناتو است، پس حکومت افغانستان از هند، چين و روسيه چرا اين خواست را دارد؟

خوشحال خليل آگاه امور سياسى ميگويد که افغانستان شديداً با نبود مدافع هوايى مواجه است و نياز شديد دارد که در جنگ جارى پيروز گردد.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت مشکل دراينجاست که قبلاً با ناتو موافقه صورت گرفته بود که نيروهاى هوايى افغان را مى سازند، يک اندازه کار را نيز آغاز نموده بود؛ در آن زمان با روسيه و امريکا کدام مشکل وجود نداشت و امريکا ميخواست که طياره هاى روسى را براى افغانستان خريدارى نمايد.

خليل افزود که روابط امريکا و روسيه، بعد از رويدادهاى اوکراين و سوريه تيره شده و تحريم ها عليه روسيه وضع گرديد؛ حالا امريکا نمى تواند که طياره هاى روسى خريدارى نمايد.

 به گفتۀ وى، حامد کرزى رييس جمهور پيشين، سند امنيتى با امريکا را امضا نکرد؛ از همينرو امريکا در آن زمان در مورد راه متبادل فکر نکرد که در مقابل، به دولت افغانستان طياره هاى امريکايى دهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر