زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اگرجلو تروریزم در افغانستان گرفته نشود پيامدخطرناک برای منطقه خواهد داشت”

“اگرجلو تروریزم در افغانستان گرفته نشود پيامدخطرناک برای منطقه خواهد داشت”

author avatar
4 Nov 2015 - 13:53
“اگرجلو تروریزم در افغانستان گرفته نشود پيامدخطرناک برای منطقه خواهد داشت”
author avatar
4 Nov 2015 - 13:53

کابل (پژواک، ١٣ عقرب٩٤): حکومت افغانستان ميگويد که در سفر مشاور امنيت ملى به هندوستان، در مورد تهدیدات تروریزم برای منطقه نیز بحث و تبادل نظر صورت میگردد؛ زيرا اگر جلو تروریزم در افغانستان گرفته نشود، تبعات آن برای منطقه خطرناک خواهد بود.

يک منبع بلند پايه حکومت، امروز ١٣ عقرب به آژانس خبرى پژواک گفت که روابط جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند، روابط دوستانه و استوار بر اصل همسایگی خوب میباشد.

منبع افزود که تماسها میان اراکین و سران دولت های افغانستان و هند به شکل دومدار صورت میپذیرد و بازدید محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان از جمهوری هند به تاریخ ٧ هفت ماه نومبر (١٦ عقرب)  نیز در سلسله همین روابط انجام میشود.

منبع علاوه کرد که حکومت وحدت ملی از شروع کار خود، به وضاحت گفته که افغانستان با تمام کشورهای منطقه در چارچوب سیاست مستقل روابط دوستانه میخواهد.

اين مقام حکومتى گفت: "جنگ افغانستان در مقابل تروریزم بین المللی تنها مشکل داخلی افغانستان نیست و تهدیدات زیادی را به کشورهای منطقه نیز به بار آورده است."

منبع افزود که افغانستان در خط مقدم جنگ با تروریزم بین المللی قرار دارد و جمهوری اسلامی افغانستان، برای سرکوب تروریزم بین المللی در افغانستان، بر اجماع منطقه یی تاکید میکند.

به گفته منبع، در این سفر در مورد تهدیدات تروریزم برای منطقه نیز بحث و تبادل نظر صورت میگيرد.

وى افزود که جمهوری اسلامی افغانستان، باور دارد که از بین بردن تهدیدات تروریزم در افغانستان و منطقه، مستلزم مساعی مشترک کشورهای منطقه میباشدز اگرجلو تروریزم در افغانستان گرفته نشود پيامدخطرناک برای منطقه خواهد داشت.

منبع گفت: "ما از همه کشورهای دوست در منطقه و جهان همواره خواستیم که در بلند بردن توانایی های محاربوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، با جمهوری اسلامی افغانستان کمک کنند."

در مورد خواست کمک هاى نظامى از هندوستان منبع مذکور گفت بدون شک درین سفر در مورد کمک های جمهوری هند در خصوص تجهیز نیروهای هوایی افغانستان، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

قبل ازين رسانه هاى هندى، خبر دادند که حنيف اتمر و هيئت همراهش، با همتاى هندى خود و مقامات ديگر ديدار خواهند کرد.

منبع افزوده است که حنيف اتمر، درحالى عازم دهلى جديد ميشود که روابط اشرف غنى رييس جمهور افغانستان با پاکستان، چندان خوب نيست.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر