زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: ناامنى در هلمند براى جلوگيرى از پروژه هاى بنيادى است

غنى: ناامنى در هلمند براى جلوگيرى از پروژه هاى بنيادى است

author avatar
7 Nov 2015 - 15:23
غنى: ناامنى در هلمند براى جلوگيرى از پروژه هاى بنيادى است
author avatar
7 Nov 2015 - 15:23

کابل (پژواک، ١٦ عقرب ٩٤ ): اشرف غنى رييس جمهور مى گويد که بخاطر جلوگيرى از انجام پروژه هاى بزرگ اقتصادى، امنيت هلمند بدتر شده است.

خبرنامه اى که به تاريخ ١٦ عقرب از سوى رياست جمهورى به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، نگاشته است که رييس جمهور، اين اظهارات را در ديدار با سران ونمايندگان شوراى لوى کندهار ابراز کرده است.

منبع علاوه نموده است که در اين ديدار؛ نخست محمد ايوب رفيقى، شيرمحمد آخندزاده، معلم ميرولى، عبدالجبار قهرمان، محمدهاشم الکوزى و عبدالودود پوپل به نمايندگى از ديگران صحبت نموده و در مورد وضعيت امنيتى و مشکلات ولايت هلمند، به رييس جمهورمعلومات ارايه کردند.

منبع علاوه نمود که آنها از برنامه هاى حکومت و نيروهاى امنيتى، ابراز حمايت کرده و خواستار تقويۀ سکتور امنيتى در اين ولايت شدند.

در خبرنامه درج است که رييس جمهور، بعد از استماع پيشنهادات و خواست هاى متنفذين شوراى لوى کندهار گفت که تحرک مشترک شما، يک حرکت تاريخى است و خرسندم که همه با يک صدا از هلمند و سراسر افغانستان حفاظت مى نماييد.

رييس جمهور افزود که ولايت هلمند، براى هر افغان حايز اهميت است.

نامبرده علاوه نمود که دشمنان افغانستان، براى جلوگيرى از پروژه هاى اقتصادى چون امتداد لولۀ گاز، لين برق و خط آهن، ولايت هلمند را ناامن نموده است.

رييس جمهور، خطاب به نمايندگان شوراى لوى کندهار گفت که فردا از جمع شما يک هيئت با صلاحيت به هلمند خواهد رفت تا درمورد وضعيت عمومى، تحقيقات بنيادى را انجام دهد.

اشرف غنى تصريح کرد که در اثناى ضرورت، از ولايت هلمند ذريعۀ ويديو کنفرانس با وى تماس گرفته  مى توانند.

به گفتۀ منبع، دراين ديدار سرپرست وزارت دفاع ملى، مشاور شوراى امنيت ملى، رييس عمومى ادارۀ مستقل ارگانهاى محل و نمايندۀ ويژه رييس جمهور در امور سياسى نيز حضور داشتند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر