زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“طالبان در زابل برخى افراد مسلح داعش را حلق آويز کرده اند”

“طالبان در زابل برخى افراد مسلح داعش را حلق آويز کرده اند”

author avatar
9 Nov 2015 - 18:02
“طالبان در زابل برخى افراد مسلح داعش را حلق آويز کرده اند”
author avatar
9 Nov 2015 - 18:02

قلات (پژواک، ١٨عقرب٩٤): مسوولين محلى مى گويند که طالبان مسلح در ولايت زابل، تعدادى از افراد مسلح داعش را به دار آويخته اند.

در ولايت زابل از سه روز بدينسو، ميان طالبان مسلح به رهبرى ملااخترمحمد منصور و گروه انشعاب شده ملادادالله منصور که جنگجويان ازبک گروه داعش نيز از آنها حمايت مى کنند، درگيرى آغاز شده و تا هنوز ادامه دارد.

به اساس معلومات مسوولين ولايت زابل، تاکنون در اين درگيرى، ٢٥ طالب مسلح و ٨٥ عضو ازبک گروه داعش و طالبان مسلح ملادادالله کشته شده اند.

حاجى مهمند نصرتيار ولسوال ارغنداب، به تاريخ ١٨ عقرب به آژانس خبرى پژواک گفت که جنگ درحال حاضر، در مناطق کوهستانى سودانى ولسوالى خاک افغان ادامه دارد.

موصوف علاوه کرد که طالبان مسلح، روز گذشته ٣٥ عضو گروه داعش را که بيشتر شان ازبک تباراند بازداشت کرده، و به اساس معلومات آنها، از جمع دستگيرشدگان ١٥ تن را حلق آويز نموده اند.

نامبرده، درمورد علت حلق آويزکردن افراد متذکره ابراز نظر نکرد.

اما اسدالله کاکر عضو شوراى ولايتى زابل گفت که طالبان مسلح، جنگجويان مسلح ازبک را به اتهام قتل هفت باشندۀ ملکى ولسوالى جاغورى ولايت غزنى به دار آويخته اند.

نامبرده علاوه کرد: "من که امروز با اهالى منطقه تماس برقرار کردم، آنها همين دليل را مطرح کردند."

قابل ذکراست که در ولسوالى هاى ارغنداب و خاک افغان ولايت زابل، تماس هاى تيليفونى برقرار شده نمى تواند؛ از اين رو تاييد گزارشات از منابع آزاد، کار دشوار است و نه گروه هاى مسلح متذکره درمورد اظهار نظر کرده اند.

گفتنى است که جنگجويان داعش، به تاريخ ٢١ ميزان سال جارى به شمول چهار زن، هشت باشندۀ ولسوالى جاغورى را  از ولسوالى گيلان غزنى ربودند و روز گذشته در ولسوالى ارغنداب زابل، آنها را کشته اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر