زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سروى: ميزان رضايت مردم از کارکرد حکومت کاهش يافته است

سروى: ميزان رضايت مردم از کارکرد حکومت کاهش يافته است

author avatar
17 Nov 2015 - 17:47
سروى: ميزان رضايت مردم از کارکرد حکومت کاهش يافته است
author avatar
17 Nov 2015 - 17:47

کابل (پژواک،٢٦عقرب٩٤): یک سروی ایشیا فوندیشن نشان می دهد که حدود ٧٣ درصد افغان ها نسبت به آيندۀ افغانستان خوشبين نيستند و ميزان رضايت مردم نسبت به کارکرد حکومت ١٧ درصد کاهش يافته است.

همچنان اين سروى بيانگر آن است که ٩٣درصد مصاحبه شونده ها از دسترسى زنان و دختران به تعليم و تربيه رضايت دارند و ميزان دسترسى به برق، آب آشاميدنى، خدمات مخابراتى نيز نسبت به گذشته افزايش يافته است.

در اين سروى با ٧٥ هزار تن در٣٤ ولايت افغانستان؛ درمورد حکومتداری، امنیت، حقوق زنان، عدالت و سایر موضوعات مصاحبه صورت گرفته است. 

عبدالله احمدزى رييس موسسۀ ايشيافونديشن، امروز حين اعلام نتايج سروى در کابل گفت سروى نشان مى دهد که ميزان خشنودى و رضايت مردم از حکومت وحدت ملى، نسبت به سال ٢٠١٤ از ٧٥،٣ درصد به ٥٧،٨ درصد کاهش يافته است.  

موصوف گفت که ٧٣ درصد مصاحبه شونده ها نسبت به آينده افغانستان خوشبين نيستند و بيکارى و مشکلات اقتصادى، از عمده ترين عوامل بد بينى مردم نسبت به آينده بوده است.  

در گزارش تهيه شده از اين سروى آمده است که٦٧،٤ درصد مردم از امنيت فردى و خانوادگى شان اظهار نگرانى کرده اند.

در سروى آمده است که حدود ١٨ درصد مصاحبه شونده ها گفته اند که سال گذشته، يا خود شان ويا هم يکى از اعضاى فاميل شان شاهد خشونت يا جرم (حملات فزيکى، دزدى، حملات انتحارى واخاذى پول به زور) بوده اند که ١٥ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

مسعود سادات مسوول بخش امنيتى اين سروى گفت که رقم اعتماد بالاى اردوى ملى، از ٨١ درصد به ٨٠ درصد و بالاى پوليس ملى از ٧٣ درصد به ٧٠ درصد نسبت به سال ٢٠١٤ کاهش يافته است.

 همچنان او به اساس سروى افزود که ميزان همدردى مردم با نيروهاى مسلح حکومت، نسبت به سال ٢٠٠٩ از ٥٥ درصد به ٢٧،٥ درصد کاهش يافته است.

وى گفت که ٩٢ درصد مصاحبه شونده ها گفته اند که از رويارويى با نيروهاى مسلح مخالف، ٧٩ درصد؛ از رويارويى با نيروهاى خارجى، ٤٣،٣ درصد؛ از رويارويى با پوليس و ٤٢،٢ درصد  هراس دارند.

به گفته او،  ٧٣ درصد مصاحبه شونده ها گفته اند که درمورد گروه  داعش معلومات دارند و شنيده اند و باور دارند  که اين گروه، تهديدات را به امنيت ولسوالى هاى شان متوجه مى­سازد.

همچنان به گفته او، رقم طرفداران مصالحه ملى با مخالفين مسلح حکومت،  از ٧٢،٥٥ درصد نسبت به سال ٢٠١٤ به ٦٢،٦ درصد کاهش يافته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر