زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

داکترعبدالله از گسترش فعاليت هاى “حزب التحرير” درنهادهاى اکادميک نگرانى کرد

داکترعبدالله از گسترش فعاليت هاى “حزب التحرير” درنهادهاى اکادميک نگرانى کرد

author avatar
23 Nov 2015 - 12:06
داکترعبدالله از گسترش فعاليت هاى “حزب التحرير” درنهادهاى اکادميک نگرانى کرد
author avatar
23 Nov 2015 - 12:06

کابل(پژواک، ٢ قوس۹۴): رييس اجرايى حکومت ميگويدکه "حزب التحرير"شاخه اى مُلکى از سازمان هاى تروريستى است که به گونه گسترده در نهادهاى اکادميک کشور نفوذ کرده و نسل جوان را به افراط گرايى تشويق ميکند.

داکترعبدالله عبدالله که امروز درنشست شوراى وزيران صحبت ميکرد،با ابراز نگرانى گفت که در نشست امروز چگونگى فعاليت "حزب التحرير"  به بررسى گرفته ميشود.

وى افزودکه اين حزب،فعاليتهاى زيادى در ساحات اکادميک و اجتماع  به خصوص در بين جوانان دارد و در حقيقت شاخۀ مُلکى از سازمان هاى  هراس افگنى است که  نسل جوان و مردم را به  افراط گرايى و فعاليتهاى تروريستى تشويق ميکند.

 رييس اجرايى حکومت علاوه کرد: ((حزب التحرير فعاليتهاى وسيع داشته و اين فعاليتها از نظرارگانهاى امنيتى به دور نيست، اما توجه لازمى که براى منع اين فعاليتها ميشد،متاسفانه تاکنون نشده است .))

"حزب التحرير" درسال ۱۹۵٣ توسط تقى الدين النبهانى روحانی فلسطينی در بيت المقدس تاسيس گرديد واهداف اين سازمان، خلافت در سراسر جهان گفته شده است.

شاخه های فعال اين جريان درآسيای مرکزی وافغانستان وآسيای جنوبی حضور دارد.برخی کشورها اين حزب را سازمان تروريستى دانسته و در برخى کشورها فعاليتهاى آن به دليل اتهام دست داشتن در خشونت ها ممنوع است.

درافغانستان نيز بار ها از فعاليتهاى "حزب التحرير" به ويژه در پوهنتون هاى دولتى کابل و برخى ولايات نگرانى شده است، اما اين نخستين بارى است که يکى از بلندپايه ترين مقام حکومت از گسترش فعاليتهاى آن نگرانى ميکند.

رييس اجرايى حکومت ميگويد،درحاليکه فعاليت سياسى درچهارچوب قانون اساسى براى همه احزاب آزاد است، "حزب التحرير" يک حزب سياسى نيست،بلکه يک ارگانى مربوط به سازمان هاى تروريستى است .

وى خاطر نشان کرد: ((فعاليتهاى اين حزب سوء استفاده از نام حق آزادى،ديموکراسى و حقى است که قانون اساسى به شهروندان براى فعاليتهاى سياسى داده است که براى پيشبُرد ايجاد ناامنى درکشور نيزانجام ميشود. ))

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر