زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ظاهرقدير: مسوولان گروه” داعش”ازحمايت شوراى امنيت ملى برخوردارند

ظاهرقدير: مسوولان گروه” داعش”ازحمايت شوراى امنيت ملى برخوردارند

author avatar
23 Nov 2015 - 15:18
ظاهرقدير: مسوولان گروه” داعش”ازحمايت شوراى امنيت ملى برخوردارند
author avatar
23 Nov 2015 - 15:18

کابل (پژواک، ٢ قوس ٩٤): معاون اول ولسی جرگه مدعى است که مسوولان گروه " داعش"  در کابل زندگی می­کنند و حکومت از اين گروه حمایت می‌ نمايد، اما شوراى امنيت ملی و وزارت داخله این اظهارات را عاری از حقیقت می‌دانند.  

حاجی  ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه، حدود سه ماه پيش به ننگرهار رفته بود تا با گروه داعش مبارزه کند.

او امروز در نشست عمومى جرگه حضور يافت و گفت: "تمامی دوستانم در خط نبرد افتیده اند، در جایی قرار دارند که در آنجا نه شب و نه روز معلومات گرفته می­شود، اما همراه با دشمن هم حکومت، هم پاکستان و تمام جهان کمک می­کند، اما ما با امکانات کم خود در آن­جا افتیده ایم."

 وى گفت که در مبارزه با " داعش" هیچ نوع کمکی از سوی حکومت دریافت نکرده است و تمامی امکانات را خود و دوستانش فراهم نموده است.

موصوف علاوه نمود، در حالی که مردم در منزل خود تفنگچه ندارند، نیروهای " داعش"  به جز از تانک و طیاره مجهز به سلاح­های پیشرفته چون دهشکه و زیکو یک می‌باشند.

او می‌گوید که پلان ناامن ساختن ولايات چون بدخشان، فاریاب، کندز، تخار، کنر، نورستان، لغمان و غيره در خودهمان ولايت طرح ریزی می‌شود، چنانی که والی کندز همیشه از تامین امنیت خبر می­داد تا این که اين ولايت بدست مخالفين مسلح دولت سقوط کرد.

موصوف افزود: "اگر من همان روز جلال آباد نمی رفتم، جلال آباد تا ٢٤ ساعت سقوط می­کرد، پلان همین بود و این که چگونه جلو پلان دشمن گرفته شد و خنثی گردید، به توضیحات بیشتر ضرورت دارد."

وی بر مبارزه با گروه داعش تاکید نموده گفت:" هرگاه شخص خارجی به سیاحت و تجارت می­آید، بیاید؛ اما کسی برای بریدن سر افغان می­آید، هر کسی که غیر افغان باشد سرش در این­جا بریده خواهد شد."

به گفته او، حدود ٢٠ هزار خانواده از پاکستان به ولسوالى هاى شینوار ننگرهار آمده که اکثريت آنها مسلح اند و کارت هاى پاکستانى دارند.

وى افزود که اين افراد  باعث ناامنی در این منطقه شده است.

اوگفت که به اين خانواده ها اعلام داشته است که تصمیم بر آمدن از منطقه را بگیرند و گرنه آنها را به زور بیرون می­کنند و یا منطقه را برای شان قبرستان می­سازند.

او افزود که پس از اعلام این موضوع، حدود٧٠٠ خانواده افریدی، منطقه را ترک کردند، اما حکومت برای شان گفته است که نبرآيند و در همانجا ساکن باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر