زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتمر: گروه هاى مسلح در پاکستان بر ضد افغانستان فعاليت ميکنند

اتمر: گروه هاى مسلح در پاکستان بر ضد افغانستان فعاليت ميکنند

author avatar
26 Nov 2015 - 18:12
اتمر: گروه هاى مسلح در پاکستان بر ضد افغانستان فعاليت ميکنند
author avatar
26 Nov 2015 - 18:12

کابل (پژواک، ٥ قوس٩٤): مشاور امنيت ملى افغانستان مى گويد شوراى کويته و شبکۀ حقانى که در خاک پاکستان مستقراند، برضد افغانستان فعاليت هايى را انجام مى دهند؛ اما پاکستان عليه آنها اقدام نمى کند.

تواب غورځنگ سخنگوى شوراى امنيت ملى، به تاريخ ٥ قوس به آژانس خبرى گفت که حنيف اتمر، اين اظهارات را امروز در کابل حين ديدار با سفير ترکيه ابراز داشت.

موصوف علاوه نمود که در اين ملاقات، حنيف اتمر و على سعيد اکين سفير ترکيه، پيرامون روابط ميان هردو کشور و پروسه هاى صلح و استانبول بحث کردند.

مشاور امنيت ملى طى اين ديدار، با اشاره به موضوع صلح افغانستان با مخالفين مسلح گفت که دولت افغانستان به صلح معتهد است؛ اما علاوه نمود که اين صلح جوانب مختلف دارد.

نامبرده افزود تازمانيکه مخالفين مسلح، جهت کسب منافع سياسى خود از دهشت افگنى استفاده مى کنند، رسيدن به صلح کار دشوار است.

سفير ترکيه دراين ملاقات، از دستاوردها و پيشرفت هاى حکومت وحدت ملى در عرصه هاى مختلف ستايش به عمل آورده و اذعان کرده که کشورش معتهد است تا به روند آموزش پوليس ملى ادامه دهد.

موصوف علاوه کرد که کشور متبوعش براى آغاز دوباره روند صلح و نشست سه جانبۀ افغانستان، ترکيه و پاکستان آمادۀ ميزبانى است.

مشاور امنيت ملى تصريح کرده است که افغانستان، برچنين ميکانيزم صلح کار مى نمايد تا در اين روند به يک کشور اتکا نشود.

نامبرده با اشاره به موجوديت شوراى کويته و شبکۀ حقانى در خاک پاکستان گفت که اين گروه ها، هنوز هم در خاک پاکستان حضور دارند و برضد افغانستان فعاليت هايى را انجام مى دهند؛ اما پاکستان عليه آن اقدام نمى نمايد.

به اساس يک خبر ديگر، مشاور امنيت ملى امروز در کابل با اسماعيل اراماز نمايندۀ ملکى ناتو، سفير ايران و چين نيز ديدار نموده است.

سخنگوى شوراى امنيت  گفت که درجريان ديدار با سفير ناتو، درمورد نتايج سفر اخير مشاور امنيت ملى  افغانستان به بروکسل، کنفرانس وزيران خارجه کشورهاى عضو سازمان ناتو و همچنان پيرامون همکارى هاى طويل المدت ناتو با افغانستان تبادل نظر صورت گرفت.

غورځنگ افزود که طى ديدار با سفير ايران درمورد همکاريهاى امنيتى افغانستان و ايران گفتگو صورت گرفت و سفير ايران، بار دوم از مشاور امنيت ملى دعوت کرد تا براى مشوره و بحث پيرامون همکاريهاى امنيتى بين دوکشور، به تهران سفر نمايد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر