زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“نُه قریه از مخالفین پاکسازی و ۲۶طالب مسلح کشته و مجروح شدند”

“نُه قریه از مخالفین پاکسازی و ۲۶طالب مسلح کشته و مجروح شدند”

author avatar
1 Dec 2015 - 18:19
“نُه قریه از مخالفین پاکسازی و ۲۶طالب مسلح کشته و مجروح شدند”
author avatar
1 Dec 2015 - 18:19

سرپل (پژواک، ١٠ قوس٩٤) مقام‌ها از پاکسازى ٩ قريه ولسوالى سانچارک سرپل از وجود مخالفين و کشته و زخمى شدن ٢٦ طالب مسلح در اين ولسوالى خبر می‌دهند؛ اما منابع ديگر اين تعداد تلفات را تاييد نمی‌کنند.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل که خود اين جنگ را رهبرى می‌کند، می‌گوید که از ديروز به اين طرف قريه هاى تبر، تغایی، خواجه سفلی، خواجه علیا، خواجه سرخ، گذر، گجوا، توپخانه، مسجد سبز، ده مرده و بندقدوق از جود مخالفین مسلح پاکسازی شده است .

وى افزود که در اين مناطق، ديروز و امروز ١٤ تن از مخالفين مسلح کشته شده و ١٢ تن ديگر زخم برداشته اند و ٤٥ عراده موترسايکل مخالفين در دست نيروهاى دولتى افتاده است.

اما یک طالب مسلح در سانچارک، کشته شدن دو تن از طالبان و زخمى شدن سه تن آنها را تاييد کرده و گفت که از برخى مناطق اين ولسوالى عقب نشينى کرده اند.

وى افزود که در اين درگيرى ها چهار تن از نيروهاى دولتى نيز زخم برداشته اند.

به گفته باشندگان محل، هنوزهم مناطق اوقاف و زنجان سانچارک که حدود ٢٥٠٠ خانواده در آن زندگى دارند، در کنترول مخالفين مسلح دولت قرار دارد.

دوست محمد سرمعلم ليسه منطقه موسوم به مسجد سبز، به آژانس خبرى پژواک گفت اين منطقه ديروز تحت تصرف نيروهاى دولتى درآمده؛ اما براى تامين امنيت دايمى منطقه نياز است که پوسته هاى امنيتى در اين محل ايجاد شود.

همچنان خال محمد باشنده مرکز سانچارک گفت که برخى مناطق، تحت تصرف نيروهاى دولتى درآمده و در قريه تبر در جريان درگيرى ميان نيروهاى خيزش مردمى و مخالفين مسلح، دو فرد ملکى به شمول يک زن کشته شده اند.

هر دو منبع محل، می‌گویند که از کشته شدن مخالفين مسلح دولت و نیروهای دولتی در درگيرى هاى ديروز و امروز سانچارک، اطلاعى ندارند.

 

 

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر