زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رييس جمهور امر بررسى حادثه ولسوالى سيدآباد را صادر کرد

رييس جمهور امر بررسى حادثه ولسوالى سيدآباد را صادر کرد

author avatar
5 Dec 2015 - 16:39
رييس جمهور امر بررسى حادثه ولسوالى سيدآباد را صادر کرد
author avatar
5 Dec 2015 - 16:39

کابل (پژواک، ١٤ قوس٩٤): رييس جمهورغنى، امر بررسى کشته شدن برخی افراد ملکى از سوى نيروهاى دولتى در ميدان وردک را صادر کرده است.

روز گذشته در ولسوالى سيدآباد ولايت ميدان وردک، ١٢ ملکى که اکثريت آنها کودک بودند، در نتيجۀ يک حادثه کشته شده و تعدادى هم جراحت برداشتند.

باشندگان و مسوولين محلى گفته اند که طالبان مسلح بر يک پوسته امنيتى که در حومۀ مسجد شهيدخيل قريه اوتړى اين ولسوالى قرار دارد، حمله نمودندکه در فيرهاى متقابل نيروهاى اردوى ملى، يک مرمى هاوان بر مسجد اصابت نمود که در نتيجۀ آن، اين جراحات و تلفات به ميان آمده است.

رييس جمهور محمد اشرف غنى، در مورد اين حادثه که روز جمعه در عمليات نيروهاى دولتى در ولسوالى سيدآباد رخ داده، اظهار تاسف نموده است.

در خبرنامه اى که از دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که رييس جمهور، به مسوولين مربوطه هدايت داده که بخاطر تداوى خوب زخميان اين حادثه، از تمامى امکانات خود کار بگيرند.

منبع افزوده است که رييس جمهور، همچنان به رياست عمومى ادارۀ امور هدايت داده که با خانواده هاى قربانيان همکارى لازم نمايند.

رييس جمهور به رهبرى وزارت دفاع ملى، به يک هيئت بلندرتبه دولتى وظيفه سپرده که در مورد اين حادثه، تحقيقات همه جانبه نمايند و راپور يافته هاى خود را به رياست جمهورى شريک سازيد.

منبع نوشته است که اگر عاملين حادثه، اين عمل را عمدى انجام داده باشند، براى مجازات قانونى به ارگانهاى عدلى و قضايى معرفى شوند.

رييس جمهور کشور، به خانواده هاى قربانيان حادثه، از بارگاه خداوند تسليت عرض نموده و براى قربانيان، جنت فردوس و براى زخمى ها شفاى عاجل استدعا نموده است.

از سوى ديگر، وزارت دفاع ملى نيز با نشر يک خبرنامه درين مورد، اظهار تاسف نموده و به خانواده هاى قربانيان، مراتب تسليت خويش را اظهار داشته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر