زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بانک توسعه آسیایی ۱.۲ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرد

بانک توسعه آسیایی ۱.۲ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرد

author avatar
7 Dec 2015 - 22:04
بانک توسعه آسیایی ۱.۲ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرد
author avatar
7 Dec 2015 - 22:04

کابل ( پژواک، ١٦ قوس ٩٤ ) : بانک انکشاف آسيايى  کمک ۱.۲ میلیارد دالرى را به هدف توسعه وپيشرفت سکتورى انرژى وتجارت با افغانستان اعلام کرد.

این بانک با انتشار اعلامیه‌ای گفته که ۲۷۵ میلیون دالر از این پول برای پرداخت در سال ۲۰۱۵ اختصاص داده شده و بقیه آن تا سال ۲۰۲۵ پرداخته خواهد شد.

درخبرنامۀ دفتربانک آسيايى درکابل که بتاريخ ١٦ قوس به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده ، گفته شده است که کمک ياد شده ازسوى دفتراين بانک درشهرمنيلا مرکزفليپين اعلام گرديده است .

منبع مى افزايد که هدف ازکمک ۱.۲ میلیارد دالرى حمایت از طرح تامین انرژی در افغانستان وتوسعۀ تجارت درمناطق سرحدى مى باشد .

 درخبرنامه آمده است : "این پول می‌تواند برنامه ملی ۱۰ میلیارد دالری تامین انرژی افغانستان را کمک کند که هدف آن کمک به رشد اقتصادی است که باعث کاهش فقر شود."

 بربنياد معلومات خبرنامه ،بانک توسعه آسیایی تخمین زده که میزان نیازمندی به انرژی در افغانستان از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ دو برابر شده و حدود ۸۰ درصد این نیازمندی از کشورهای همسایه تامین می‌شود.

اسد علیم کارشناس ارشد بانک توسعه آسیایی گفته است : "منابع محدود انرژی و عدم تعادل میان عرضه و تقاضا باعث ایجاد محدودیت در رشد و فرصت‌های درآمد شده است. این روند باعث ایجاد نابرابری‌های اقتصادی شده که خود به منشای تنش‌های قومی، منطقه‎‌ای و نا‌امنی مبدل شده است."

بانک توسعه آسیایی از بزرگ‌ترین حامیان مالی برنامه تامین انرژی در افغانستان محسوب ميشود این بانک حدود ۲.۲ میلیارد دالر در این زمینه به افغانستان کمک کرده است.

در حال حاضر افغانستان بخشی از نیازمندی‌های خود به نیروی برق را با ۳۴۰ ميگاوات برق تولید داخلی و ۵۶۰ ميگاوات برق از کشورهای همسایه وارد می‌کند

اين درحاليست که مسوولان وزارت انرژى واب گفته اند که نياز کشور به نيروق برق حدود يکهزار ميگاوات برق ميباشد.

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر