زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها معلول در فاریاب خواهان اجرای معاشات شان شدند

صدها معلول در فاریاب خواهان اجرای معاشات شان شدند

author avatar
8 Dec 2015 - 18:42
صدها معلول در فاریاب خواهان اجرای معاشات شان شدند
author avatar
8 Dec 2015 - 18:42

میمنه (پژواک، ١٧ قوس ٩٤): بار ديگر حدود ٣٠٠ تن از معلولین و بازماندگان شهدا، با تجمع در برابر دفتر والى فارياب، خواهان اجراى معاشات شان شدند.

معترضان در حالی که شعارهای «مرگ بر اشرف غنی و عبدالله» را سر می­دادند، ضمن انتقاد بر کارکردهای حکومت، کارکنان ریاست کار، امور اجتماعی، شهداء و معلولین فاریاب را به خويشخورى و رشوه ستانى متهم نمودند.

شکیلا خانم بيوه و یک تن از اشتراک کنندگان تجمع يادشده گفت که از يک سال به اين طرف، معاش ماهوار شوهرش را دريافت نکرده است.

به گفته او اين در حالى است که مسووليت ١٣ تن از اعضاى خانواده اش را بر عهده دارد و  در سرمای زمستان، نياز به مصارف بيشتر دارد.  

ملا محمدعلم یک تن از معلولین که باشنده ولسوالی المار اين ولايت می‌باشد، دولت را به بی کفایتی و بی تفاوتی متهم نموده گفت بیشتر از ده ماه است که معاش دریافت نکرده و اولادهایش گرسنه اند.

او افزود که اداره شهداء و معلولین اين ولايت، به کسانى که واسطه دارند، معاش میدهد و آنانی که پرسان کننده ندارند، از حدود يک سال به اين طرف موفق به اخذ معاشات شان نشده اند.

او بدون ارايه اسناد، کارکنان رياست يادشده را به اخذ رشوت متهم مى کنند.

اعتراض کننده ها می­گویند که کارت هاى بانکی را نیز در دست دارند و هیچ بهانه اى برای عدم پرداخت معاش انها وجود ندارد؛ اما ریاست کار و امور اجتماعی، شهداء و معلولین اين ولايت، بهانه جویی مى کنند.

براى معلولين و بازماندگان شهدا ماهانه پنج هزار افغانى معاش داده مى شود.

سید انور سادات والی فاریاب نيز گفت که از جمع ١٢٠٠٠ معلول و ورثه شهداى اين ولايت، حدود هفت هزار تن از  ۹ ماه به اين طرف معاش نگرفته اند.

او که حدود ده روز پيش به حيث والى آغاز به کار کرده است گفت که وجود فساد در رياست يادشده را رد نمى کند و معاش افراد و خانواده هاى يادشده، به دليل عدم هماهنگى ميان رياست کار و امور اجتماعى، شهداء و معلولين و عزيزى بانک پرداخت نشده است.

اما موصوف اطمينان داد که به زودى به اين اعتراض معترضان رسیدگی خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر