زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ظاهرقدير: پسر احمد ضياء مسعود شيخ قطر را به افغانستان دعوت کرده بود

ظاهرقدير: پسر احمد ضياء مسعود شيخ قطر را به افغانستان دعوت کرده بود

author avatar
14 Dec 2015 - 17:27
ظاهرقدير: پسر احمد ضياء مسعود شيخ قطر را به افغانستان دعوت کرده بود
author avatar
14 Dec 2015 - 17:27

کابل(پژواک،۲۳قوس۹۴):نایب اول ولسی جرگه ادعا دارد که شهزادۀ قطر ازسوی پسر احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به هرات دعوت شده بود.

مقام های محلی هرات، بتاریخ سوم قوس گفته بودند که یک طيارۀ قطر، بدون هماهنگی و اطلاع مقام های محلی، در میدان هوایی هرات نشست نموده و۱۰واسطۀ نقلیه گران قیمت رابا مقدارى مواد خوراکه پیاده کرده است.

اين درحالى است که والى هرات و شمارى ازاعضاى ولسى جرگه گفته اند که بعد ازاين پرواز غير قانونى،شهزادۀ قطربخاطر شکار به افغانستان مى آمد که ازآن جلوگيرى شد.

به دنبال آن شش تن، درپيوند به اين نشست خودسرانه درهرات توسط پوليس بازداشت گرديدند و رییس جمهوراشرف غنى، وظایف آمر ميدان هوايى هرات ومسوول بحش کنترول میدان های هوایی کشور را به حالت تعلیق در آورده است.

محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت وهوانوردى، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کپتان و حامد رییس هوانوردی ملکی کشور که دو روز قبل به ولسی جرگه فراخوانده  شده بودند،گفتندکه طیاره کارگو امارات متحدۀ عربى اجازه پروازرابه دست آورده و قرار بود که سه طیاره دیگر کارگو نیز به هرات نشست نمایند .

 وزیر تراسنپورت گفته بود : "این طیاره ده موتر لند کروزر و یک و نیم تن مواد خوراکی را حمل می کرد،اما کسی که اجازه داده رییس هوانوردی را هم در جریان نگذاشته است؛ اما بعد از این پرواز شرکت هوايى صافی درخواست پروازویژه راکرد تا ١٥٠ تبعۀ قطررا به شمول شهزاده آن کشور، به هرات انتقال بدهد."

وى علاوه کرد: "ما اجازه ندادیم؛ چون باید از طریق وزارت خارجه اطلاع داده میشد و ما هم برای شان گفتیم که به وزارت خارجه مراجعه بکنند، که تا کنون دیگر مراجعه نکرده اند."

حاجی ظاهر قدیر نایب اول ولسی جرگه امروز در نشست عمومی جرگه گفت:"در نشست قبلی چون من ریاست نشست را برعهده داشتم نخواستم مداخله بکنم اما مقام های حکومت از همه چیز اطلاع داشتند و نخواستند که آن را با نمایندگان مردم شریک بسازند."

وی افزود:"به اساس اسناد و شواهدی که داریم، پسر احمد ضیاء مسعود به قطر سفر داشت وشهزاده قطر را به افغانستان دعوت کرده بود ."

به گفته قدير، شهزاده قطر برای حضور درافغانستان برای چند ساعت اقامت خود علاوه براینکه دو میلیون دالر نقد به پسر مسعود داده بود،وعدۀ ٢٠ موتر لند کروزر، ٣٥ موتر داتسن و یک خیمه اى را  که هفتصد هزار دالر ارزش داشت نيز نموده بود که به افغانستان انتقال گردد .

 نايب اول ولسى جرگه گفت:" برای خریداری دو صد میل سلاح نیز پول داده شده بود که بعد از ختم مراسم ،موتر و خیمه نیز به پسر احمد ضیا مسعود تعلق می گرفت ."

موصوف گفت که این قضیه روشن است و نباید اذهان عامه مغشوش شود .

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر