زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“هنوزهم شبکۀ  فساد در غور دست بلندتر دارد”

“هنوزهم شبکۀ فساد در غور دست بلندتر دارد”

author avatar
21 Dec 2015 - 17:21
“هنوزهم شبکۀ  فساد در غور دست بلندتر دارد”
author avatar
21 Dec 2015 - 17:21

کابل(پژواک،٣٠ قوس۹۴): در نشستى تحت عنوان "مبارزه با فساد" در ولايت غور، از دولت خواسته شد که تمام کسانى که در فساد دست دارند، باید به ارگان های عدلی و قضايی معرفی شوند.

دراين نشست که اعضای شورای ولایتی، علما، نهادهای مدنی، جوانان واعضای روندسبز شرکت داشتند، به دولت هشداردادند که باید افراد متهم به فساد، از وظایف شان برکنار و تحت پیگرد قانونى قرار بگیرند.

خدایار واقف مسوول مجتمع جامعه مدنی غور، گفت که دولت بیشتر ازاین اعتماد خودرا نسبت به مردم از دست ندهد، عملکردهای اخیر دولت دراين ولايت نشان داد که هنوز شبکه فساد دست بلند تر دارد.

به گفتۀ وى، امروز که بیشتر مردم از دولت فاصله گرفته اند وجنگ است، عامل آن افراد فاسد درمرکز و ولایات است.

واقف افزود که  دولت نسبت به مشارکت مردم غور و بازسازی  وامنیت این ولایت، بی توجه است واین بی توجهى، مخالفان مسلح را قدرتمند می سازد.

مسوول مجتمع جامعه مدنی غورعلاوه نمود: "دولت بایدباافرادى که به څارنوالی معرفی شده اند، برخورد جدی نماید."

اين درحالى است که هفتۀ گذشته، سيماجوينده والى غور، چهار تن به شمول محمدامين توخى معاون خود را که اعضاى کميتۀ تدارکات اند، به ظن فساد در پنج پروژۀ ساختمانى  قوماندانى امنيه به هزينۀ ١١٧ ميليون افغانى که آن راگويا به شرکت هاخلاف قانون و به نرخ گزاف داده اند، به څارنوالى معرفى نمود.

څارنوالى حکم داد که آنان تاختم تحقيقات موضوع، ازغور بيرون شده نمى توانند.

اما محمدامين توخى، ادعاى خانم جوينده درمورد اختلاس در پروژه هاى ساختمانى قوماندانى امنيه را بى اساس ميداند وميگويد که اين پروژه ها مربوط سال ١٣٩٥ بوده و هنوز مراحل خود را طى نکرده ، قرارداد عقد نگرديده و بودجۀ آن هم تاحال مشخص نيست و منظور هم نشده است.

به گفتۀ وى، چون خانم جوينده ازولايت تبديل شده است، براساس عقده هاى شخصى خود چنين اتهاماتى را بر وى بسته است.

خیرمحمد خیراندیش عضوروند سبز دراين نشست گفت: "ما اعتماد خودرا نسبت به دولت از دست داده ايم، قرارداد شهرک هوشمند درکابل به خلیل فروزی سهمدار سابق کابلبانک که اززندان بيرون آورده شد،  وتبدیلی والی غور به خاطر مبارزه بافساد، نشان داد که اراده برای مبارزه با فساد وجود ندارد."

حمید الله متحد عضو شورای ولایتی غورگفت  که ازوالی جدید و از دولت میخواهند که تمام کسانی که در فساد دست دارند، به ارگان های عدلی وقضايی معرفی شوند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر